خانه / منطقه و جهان / ازبکستان از تلاش‌های صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند
ازبکستان از تلاش‌های صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند

ازبکستان از تلاش‌های صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند

چهارشنبه21عقرب1399:

دکتور عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی قبل از ظهر امروز با عبدالعزیز کامل‌اوف وزیر امورخارجه‌ی جمهوری اوزبیکستان دیدار کرد.

در این ملاقات وزیر امور خارجه جمهوری اوزبیکستان تشریف‌آوری رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی و هیأت همراه ایشان را به جمهوری اوزبیکستان خیرمقدم گفت. آقای کامل‌اوف در ادامه‌ی صحبت‌های خود با اعلان حمایت کشورش از تلاش‌های صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها، صلح و ثبات در افغانستان را به نفع صلح و ثبات و توسعه‌ی اقتصادی در منطقه خواند.

وزیر امورخارجه اوزبیکستان در صحبت‌های خود علاوه کرد که صلح در افغانستان به معنای صلح در کلیت منطقه است و جمهوری اوزبیکستان از تلاش‌های صلح و مذاکرات دوحه حمایت می‌کند و آماده است افغانستان را در این مسیر کمک کند.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با تشکر و سپاس‌گزاری از دعوت جمهوری اوزبیکستان و با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی میان دو کشور و پیوندهای مشترک دینی-فرهنگی از حمایت این کشور از تلاش‌های صلح قدردانی کرد.

دکتور عبدالله عبدالله در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود: از موضع‌گیری رییس جمهور اوزبیکستان در نشست سران  همکاری‌های شانگهای در حمایت از تلاش‌های صلح در افغانستان و تشویق دیگر اعضای این سازمان برای حمایت از صلح تشکر و استقبال می‌کنیم.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در ادامه تصویر روشنی از آخرین پیش‌رفت‌ها در تلاش‌های صلح، حمایت‌ منطقه‌ای از تلاش‌های صلح و آخرین تحولات سیاسی-امنیتی در افغانستان ارایه کرد. رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت: یک فرصت استثنایی برای دست‌یافتن به صلح در افغانستان فراهم گردیده است. جمهوری اسلامی افغانستان متعهد است از این فرصت برای صلح و ثبات استفاده نماید. ما از طالبان نیز می‌خواهیم از این فرصت استفاده نمایند و برای دست‌یافتن به صلح تلاش نمایند. خشونت را محکوم می‌کنیم و هیچ‌کس نباید با افزایش خشونت در صدد کسب امتیازات سیاسی باشد.

دکتور عبدالله عبدالله همچنان افزود: صلح در افغانستان به معنای صلح و ثبات در منطقه و در آسیای میانه است. نقش جمهوری اوزبیکستان به عنوان همسایه افغانستان در تلاش‌های صلح مهم است. صلح در افغانستان می‌تواند ما را در تأمین امنیت منطقه، مبارزه با دهشت‌افگنی، افراط‌گرایی و توسعه اقتصادی کمک کند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*