خانه / منطقه و جهان / اردوغان: کشورهای اسلامی باید برای مقابله با اسرائیل متحد شوند

اردوغان: کشورهای اسلامی باید برای مقابله با اسرائیل متحد شوند

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، روز شنبه، ۱۷ سنبله، گفت که کشورهای اسلامی باید برای مقابله با «تهدید فزاینده توسعه‌طلبی» اسرائیل متحد شوند.

صدای آمریکا گزارش داده است که این اظهارات اردوغان پس از کشته شدن یک امریکایی-ترکیه‌ای تبار در کرانه باختری در تظاهراتی علیه توسعه شهرک‌های اسرائیلی مطرح شده است.

اردوغان در مراسمی در نزدیکی استانبول گفته است: «تنها راه متوقف‌کردن تکبر، راهزنی و تروریسم دولتی اسرائیل، اتحاد کشورهای اسلامی است.»

او همچنین تأکید کرده که گام‌های اخیر ترکیه برای بهبود روابط با مصر و سوریه با هدف ایجاد خط همبستگی علیه تهدیدات توسعه‌طلبانه اسرائیل بوده است. اردوغان هشدار داده که این تهدیدات علاوه بر فلسطین، لبنان و سوریه را نیز در بر می‌گیرد.

اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل، در واکنش به این اظهارات، آن را «دروغ خطرناک و تحریک‌آمیز» خوانده و افزوده که اردوغان سال‌هاست با جمهوری اسلامی ایران همکاری می‌کند تا رژیم‌های عربی میانه‌رو را تضعیف کند.

این در حالی است که بر اساس گزارش وزارت صحت فلسطین، از آغاز جنگ تاکنون، تعداد کشته‌شدگان در غزه به بیش از ۴۰ هزار نفر و آمار زخمی‌شدگان به بیش از ۹۲ هزار نفر رسیده است.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*