خانه / افغانستان / اتحادیۀ ملی ژورنالیستان: امارت اسلامی کارشیوۀ محافظتی درست برای خبرنگاران ندارد

اتحادیۀ ملی ژورنالیستان: امارت اسلامی کارشیوۀ محافظتی درست برای خبرنگاران ندارد

مسئولان اتحادیۀ ملی ژورنالیستان افغانستان از نبود کارشیوۀ محافظتی مشخصی برای خبرنگاران انتقاد می‌کنند و می‌گویند، در حالی که پیشنهادهایی برای پشتیبانی از خبرنگاران به مسئولان امارت اسلامی داده‌، اما هنوز موفق نشده‌اند به آن‌چه می‌خواستند دست یابند.

مسرور لطفی، مسئول رسانه‌یی اتحادیۀ ملی ژورنالیستان افغانستان، امروز در یک نشست خبری در کابل می‌گوید، در حالی که در دیدارها با مسئولان امارت اسلامی پیشنهادهایی به‌منظور ایجاد رویکرد های محافظتی مشخص و درست برای پشتی‌بانی از خبرنگاران داده‌، اما هنوز نتوانسته‌اند به آن‌چه می‌خواستند برسند.

مسئول رسانه‌یی اتحادیۀ ملی ژورنالیستان افغانستان می‌افزاید که آنان تلاش می‌کنند امارت اسلامی را قناعت بدهند تا در تفاهم با نهادهای پشتی‌بان رسانه‌ها، یک برنامۀ حقوقی منظم را که بتواند به مشکلات خبرنگاران رسیده‌گی کند، آماده کنند.

اما بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که آنان کارشیوه‌یی را برای فعالیت خبرنگاران ترتیب کرده‌ و به هم‌کاری با خبرنگاران و رسانه‌ها متعهد ‌اند.

در همین حال، شماری از خبرنگارانی که در این نشست شرکت کرده بودند، با انتقاد از ضعف نهادهای پشتی‌بان خبرنگاران و رسانه‌ها می‌گویند که هرگاه مورد خشونت قرار می‌گیرند، نهادهای پشتی‌بان خبرنگاران اقدامی برای دادخواهی آنان نمی‌کنند. آنان می‌افزایند، به مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی صدا می‌زنند که بیایند و یک نهاد پشتی‌بان از رسانه‌ها ایجاد کنند.

درباره سعید مسافر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*