خانه / افغانستان / آنجیلینا جولی: طالبان در رفتن دختران به مکتب از چی می ترسه؟

آنجیلینا جولی: طالبان در رفتن دختران به مکتب از چی می ترسه؟

آنجیلینا جولی هنرپیشه مطرح سینمای امریکا و سفیر کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در پیامی ویدیویی برای نشست پارلمان اروپا درباره ی زنان افغانستان خطاب به طالبان گفت، تمنا زریاب پریانی و پروانه ابراهیم خیل را آزاد کنید از چه می ترسید؟
نشست دو روزه ی زیر نام «روزهای زنان افغان» در پارلمان اتحادیه اروپا در شهر بروکسل برگزار شد، تا وضعیت زنان افغان را بررسی کنند. در این نشست خانم جولی در یک پیام ویدویی گفته است که بگذارید زنان و دختران در افغانستان به مکتب و کار بروند. زيرا؛ به گفته وی زنان امروز افغانستان زنان ۲۰ سال قبل نیستند.
وی همچنین خطاب به طالبان گفته که شرایط فعلی و رکود اقتصادی در افغانستان باعث شده که دختران خورد سال به ازدواج اجباری دربیایند.
خانم جولی افزوده است، دختران جوانی که در اعتراضات مسالمت آمیز شان به سرک ها رفته اند، از طرف شب با زور اسلحه از خانه هایشان بیرون برده می شوند. وی گفت، اگر کشور به بحران کامل انسانی قرار دارد، نباید امید خود را از دست داد.
در این نشست پارلمان اروپا در باره ی زنان افغانستان آریانا سعید آهنگ “بانوی آتش‌نشین” را اجرا کرد، و قرار است این نشست فردا هم ادامه یابد.

درباره سعید مسافر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*