خانه / افغانستان / آنجلینا جولی: اخراج مهاجران افغان از پاکستان عقب‌نشینی حقوق بشر است

آنجلینا جولی: اخراج مهاجران افغان از پاکستان عقب‌نشینی حقوق بشر است

آنجلینا جولی، هنرپیشه سینما می‌گوید که اخراج مهاجران افغان از پاکستان یک نمونه دیگر از «عقب‌نشینی حقوق بشر» در سطح جهان است.

این بازیگر سینما یکشنبه‌شب، ۲۱ عقرب در صفحه اینستاگرام خود نوشته که اخراج مهاجران افغان از پاکستان یک نمونه دیگر از «عقب‌نشینی حقوق بشر» در سطح جهان است.

او اخراج مهاجران و پناهجویان افغان از پاکستان را یک «تراژدی جدید در تاریخ طولانی رنج مردم افغانستان» خوانده است.

آنجلینا جولی تصریح کرد: مردم افغانستان برای بیش از چهل سال چیزی جز جنگ و درگیری و آوارگی را تجربه نکرده‌اند و از سوی جهان در حالی رها شده‌اند که وعده‌های برای آینده بهتر آنان داده شد بود.

جولی در ادامه نوشته است: من متاسفم که آن‌ها به طور ناگهانی پناهندگانی را که با واقعیت‌های غیرممکن تلاش برای بقا در افغانستان امروزی روبرو هستند را پس می‌زنند، جایی که زنان دوباره از همه حقوق و امکان تحصیل محروم شده‌اند، بسیاری از آن‌ها زندانی شده‌اند و یک بحران انسانی عمیق وجود دارد.

گفتنی است که پاکستان با پایان مهلت داده شده به مهاجران و پناهجویان «غیرقانونی» روند بازداشت و اخراج آنان را آغاز کرده است.

این درحالی است که تصمیم اخراج اجباری مهاجران غیرقانونی از پاکستان از سوی سازمان‌های مختلف جهانی و برخی کشورها مورد انتقاد قرار گرفته، اما پاکستان بر عملی کردن این تصمیم تاکید کرده و گفته که در این باره هیچ سازشی صورت نخواهد گرفت.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*