خانه / منطقه و جهان / آلمان در حال بررسی اخراج شماری از مهاجران افغان است

آلمان در حال بررسی اخراج شماری از مهاجران افغان است

در پی کشته‌شدن یک مأمور پولیس و زخمی‌شدن شش نفر در حمله‌ی مهاجم افغان در شهر مانهایم آلمان، وزیر داخله‌ی این کشور اعلام کرده است که در حال بررسی اخراج آن عده از شهروندان افغانستان است که برای امنیت آلمان تهدید محسوب می‌شوند.

نانسی فایزر، وزیر داخله‌ی آلمان دیروز (سه‌شنبه، ۱۵ جوزا) به خبرنگاران گفته است: «برای من واضح است. افرادی که تهدید بالقوه برای امنیت آلمان محسوب می‌شوند باید به سرعت اخراج شوند؛ که این شامل فرستادن افراد به افغانستان و سوریه نیز می‌شود.»

روز جمعه یک مرد مهاجم به تجمع منتقدان اسلام به‌نام «پاکس یوروپ» حمله کرده بود. در این حمله هفت نفر از جمله یک مأمور پولیس زخمی شدند، اما این مأمور از شدت جراحت جان باخت.

مهاجم یک جوان ۲۵ ساله است که در افغانستان متولد شده است. او از ۱۵ سالگی در آلمان زندگی می‌کند. این فرد متأهل و دارای دو فرزند است و در شهر هِپنهایم در ایالت هسن زندگی می‌کند.

در پی این حمله برخی از مقام‌های آلمان خواستار اخراج مهاجران شدند.

روزنامه بیلد آلمان نوشته است که حزب سوسیال دموکرات آلمان و چند حزب دیگر می‌خواهند جنایتکاران خارجی مانند سلیمان عطایی، مهاجم چاقو به‌دست و افراد خطرناک را به کشورهای‌شان بازگردانند، حتا اگر این کشورها کشورهای امنی نباشند.

به‌نوشته‌ی این رسانه، به‌دلیل این‌که آلمان هیچ تماسی با دولت افغانستان ندارد، با کشورهای همسایه‌ی این کشور مذاکره می‌کند تا افراد اخراج‌شده از آلمان به افغانستان منتقل شوند.

بیلد نوشته است که از وزارت داخله‌ی آلمان خواسته شده است تا به‌دنبال توافقی با دولت پاکستان باشد که اتباع افغانستان را قادر می‌سازد تا به کشورشان بازگردانده شوند.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*