خانه / ورزش / آرژانتین قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد
Soccer Football - FIFA World Cup Qatar 2022 - Final - Argentina v France - Lusail Stadium, Lusail, Qatar - December 18, 2022 Argentina's Lionel Messi lifts the World Cup trophy alongside teammates as they celebrate after winning the World Cup REUTERS/Kai Pfaffenbach

آرژانتین قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد

تیم ملی فوتبال آرژانتین در یک بازی فوق العاده جذاب و تماشایی با پیروزی مقابل فرانسه برای سومین بار قهرمان جام جهانی شد.

در دیدار که میلیون‌ها بیننده شاهد بازی پر هیجان، نفس‌گیر، تماشایی و پرگول بودند، تیم ملی فوتبال آرژانتین در بازی فینال جام جهانی 2022 قطر در ضربات پنالتی تیم ملی فرانسه را شکست داده و به مقام قهرمانی رسید.

دیدار دو تیم در 90 دقیقه با تساوی 2 بر 2 و در وقت‌های اضافه با تساوی 3 بر 3 به پایان رسید که در نهایت در ضربات پنالتی یاران مسی موفق تر از خروس ها ظاهر شد و برای سومین بار عنوان پرافتخار ترین جام فوتبال را برای آلبی سلسته به ارمغان آوردند.

گول های تیم ملی آرژانتین را لیونل مسی دقایق 23 پنالتی و 109 و آنخل دیماریا دقیقه 36 وارد دروازه فرانسه کردند و سه گول فرانسه را نیز کیلیان امباپه در دقایقه 80 پنالتی، 81 و 118 پنالتی به ثمر رساند.

لیونل مسی که آخرین حضورش در جام جهانی بود، بوت طلایی را نصیب نشد، اما در کارنامهٔ فوتبال و کپتانی‌اش برای آرژانتین، جام طلایی فوتبال جهان را نیز حک کرد.

پیش از این تیم ملی آرژانتین در سال‌های 1978 و 1986 به مقام قهرمانی این مسابقات رسیده بود.

فرانسه و آرژانتین در کل ۵۱ بار به مصاف هم رفته بودند که در آن فرانسه ۳۶ بار و آرژانتین ۱۴ بار پیروز شده بود و یک رقابت میان این دو تیم به تساوی انجامیده بود.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*