خانه / افغانستان / ۵۰۰ عملیات هدف‌مند در یک سال گذشته در کشور

۵۰۰ عملیات هدف‌مند در یک سال گذشته در کشور

وزارت داخله افغانستان در نخستین روز نوروز سال ۱۴۰۰ هجری خورشیدی آماری از تلفات و حملات انجام شده از سوی طالبان را منتشر کرده است.

 بر بنیاد آمارهای این وزارت در سال گذشته خورشیدی نزدیک به ۲۰۰۰ غیرنظامی کشته شده اند و ۴۱۷۴ تن دیگر زخم برداشته اند.

 طارق آرین، سخن‌گوی این وزارت در صفحه فیس بوک اش نگاشته است که این غیرنظامیان در ۹۲ حمله انتحاری،‌۲۱۷۴ مورد انفجار ماین، بیش از ۵۰۰ مورد قتل های هدفمندانه کشته و زخمی شده اند.

آقای آرین می‌نویسد که این تنها بخشی از«جنایات» طالبان در سال ۱۳۹۹ بوده است:« این کشتار و جنایات جنگی طالبان را مردم و تاریخ فراموش نخواهند کرد.»

طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته اند.

تنها امروز( یک شنبه اول حمل ۱۴۰۰) چهار انفجار پی‌هم در ولایت ننگرهار رخ داده است.

 به نقل از مقام های محلی این ولایت، در این انفجار ها یک کارمند تنظیف شهرداری جان باخته است. پولیس کابل نیز اعلام کرد که از دو رویداد خونین در این ولایت جلوگیری شده است.

 در یک خبر نامه پولیس کابل آمده است که تروریستان دو فیر مرمی “توپ ۸۲ ملی متری” را جوار لیسه غازی از مربوطات ناحیه سوم در شهر کابل جاسازی کرده و قصد حمله را در این نخستین روز نو روز داشتند که پیش از رسیدن به هدف این مرمی ها توسط پولیس کشف و خنثی شدند.

سال گذشته خورشیدی همزمان با آغاز گفتگو های صلح میان نمایندگان حکومت افغانستان و طالبان، خشونت ها در کابل و سایر ولایات این کشور شدت گرفتند.

انفجار ماین ها و قتل های هدفمندانه مردم را به ستوه آورد و شماری از فعالان مدنی، قاضیان و سارنوالان،کارمندان رسانه ها و خبرنگاران در این سال هدف این حملات قرار گرفتند.

هرچند هیچ فرد و گروهی مسئولیت این حملات را تاکنون نپذیرفته است، اما حکومت افغانستان طالبان را مسوول انجام این حملات می داند.  

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*