خانه / افغانستان / یک افغان به‌اتهام توطئه حمله تروریستی در امریکا دستگیر شد

یک افغان به‌اتهام توطئه حمله تروریستی در امریکا دستگیر شد

رسانه‌های امریکا گزارش داده‌اند که ناصر احمد توحیدی، یک شهروند ۲۷ ساله افغان ساکن اوکلاهاما، به‌اتهام برنامه‌ریزی برای حمله تروریستی در روز انتخابات ریاست جمهوری امریکا (۵ نومبر) دستگیر شده است.

شبکه خبری ان‌بی‌سی روز سه‌شنبه، ۱۷ میزان، در گزارشی نوشته است که این افغان به خرید اسلحه از یک منبع پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) متهم شده و همچنین یک نوجوان به عنوان همدست او در این برنامه تروریستی شناسایی شده است.

کریستوفر ری، رئیس اف‌بی‌آی، گفته است: «این متهم، با انگیزه گرفتن از داعش، ظاهراً برای انجام یک حمله خشونت‌آمیز در روز انتخابات، در خاک امریکا توطئه کرده بود.»

او بر اهمیت کشف و متوقف کردن این توطئه پیش از وقوع آن تأکید کرده و افزوده که تروریسم همچنان یکی از اولویت‌های اصلی اف‌بی‌آی است.

بر اساس گزارش‌ها، توحیدی ۲۷ ساله در سپتامبر ۲۰۲۱، چند روز پس از خروج ایالات متحده از افغانستان، با ویزای ویژه‌ی مهاجرتی به ایالات متحده سفر کرده است.

توحیدی در مصاحبه‌ای که پس از بازداشت انجام داده، به بازرسان اعلام کرده که سلاح‌ها را برای حمله در روز انتخابات و هدف قرار دادن تجمعات خریداری کرده بود و انتظار داشت که «شهید» شود.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*