خانه / افغانستان / کار طرح و دیزاین ساخت تونل دوم سالنگ عنقریب تکمیل می‌گردد
تونل دوم در سالنگ
طرح ساخت تونل دوم در سالنگ تکمیل شد

کار طرح و دیزاین ساخت تونل دوم سالنگ عنقریب تکمیل می‌گردد

پنجشنبه۹دلوسال۱۳۹۹:

نجیب الله یمین، وزیر فواید عامه می گویدکه در سال مالی ۱۳۹۹ به تعداد ۸۰ پروژه بزرگ که هر کدام شامل چندین پروژه متوسط و کوچک می‌باشند را روی دست داشت که از این میان به تعداد ۲۶ پروژه آن تکمیل و متباقی کارهای شان جریان دارد و به زودی به بهره برداری سپرده خواهند شد.

آقای یمین دلایل تکمیل نشدن شماری از پروژه‌ها را در زمان تعین شده آن؛ مشکلات امنیتی، چگونه‌گی استملاک جایدادها و ضعف شرکت‌های قرار دادی‌ درمدیریت پروژه‌ها عنوان کرد.

او هم چنان قیرزیری ۲۴۱.۶۹ کیلومتر سرک در سراسر افغانستان، جغل اندازی ۹۹.۲۴ کیلومتر سرک خامه در ولایت‌های مختلف کشور، ایجاد۱۴۵۳ متر پل و ترمیم۴۳۰ کیلومتر سرک قیر ریزی شده را از دیگر دست آوردهای وزارت فواید عامه در سال ۱۳۹۹ عنوان کرد.

آقای یمن افزود که باز کردن راه‌های مواصلاتی به‌روی ترافیک و ایجاد سهولت و مصوونیت جاده جهت انتقال اموال تجارتی و راکبین در شاهراه‌های کشور از دیگر دست آوردهای وزارت فوایدعامه در سال۱۳۹۹ است.

وزیر فواید عامه تصریح کرد که در بخش حفظ و مراقبت در ۲۴ ولایت کشور ۳۱۸ نقطه آسیب پذیر که قبلا شناسایی شده بود که شامل حفظ و مراقبت زمستانی استند، از طریق ریاست حفظ و مراقبت سرک‌ها در فصل زمستان تحت پوشش قرار گرفت تا وسایط مسافر بری و باربری با مشکل مواجه نشوند.

وزیر فواید عامه گفت که در سال ۹۹ توانسته اند که ۴۰۱.۷۵ کیلومتر سرک و ۳۴۵ متر پل را سروی و دیزاین نماید که با آغاز فصل بهار کار عملی این پروژه‌ها آغاز خواهد شد.

او همچنان گفت به منظور جلوگیری از تخریب سرک‌ها و به اساس قانون تنظیم ترانسپورت جاده، مقرره کنترول وزن و ابعاد وسایط نقلیه باربری بلند تناژ را در۴ فصل و ۳۱ ماده، به منظور معیاری ساختن وزن و ابعاد وسایط نقلیه باربری بلند تناژ، ترتیب نمودند که پس از تصویب کابینه از سوی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان منظور گردیده و اجرایی می‌باشد.

وزیر فواید عامه تاکید کرد که تطبیق پروژه‌های انکشافی از یک‌سو در زنده‌گی شهروندان افغانستان تاثیرات اقتصادی و اجتماعی داشته و از جانب دیگر یکی از اهداف کلی حکومت را که مبدل ساختن افغانستان به چهار راه ترانزیت منطقه می‌باشد، تحقق بخشیده است.

آقای یمین گفت که کار طرح و دیزاین ساخت سرک و تونل دوم شاهراه‌ سالنگ به زودی تکمیل می‌شود و با تکمیل شدن آن، یکی از اولویت‌های کلان این وزارت در سال آینده ساخت این‌جاده می‌باشد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*