خانه / افغانستان / چین: حضور امریکا در افغانستان؛ آینده یک نسل را نابود کرد

چین: حضور امریکا در افغانستان؛ آینده یک نسل را نابود کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین در مورد نقش امریکا در افغانستان می‌گوید، ۲۰ سال جنگ ایالات متحده در افغانستان، این کشور را به ویرانه و آینده یک نسل را در این کشور نابود کرده است.
وانگ ونبین دیروز جمعه (۲۸ اسد) در کنفرانس خبری بیان کرد که طی دو دهه گذشته جنگ در افغانستان این کشور را به شدت ویران کرده و بیش از ۳۰۰۰۰ غیرنظامی در این مدت کشته و ده‌ها میلیون تن دیگر آواره شده اند.
وی در ادامه افزود، دو دهه تهاجم امریکا به افغانستان میلیون‌ها افغان را به کام مرگ کشانیده و حدود سه میلیون کودک از رفتن به مکتب محروم شدند و نزدیک به ۹، ۱۸ میلیون تن به شدت نیازمند مواد غذایی است.
وانگ ونبین تصریح کرد، با آن که حضور امریکا در افغانستان بیش از ۲ تریلیون هزینه برداشته طی این مدت بیش از ۲۴۰۰ سرباز امریکایی جان‌های خود را از دست داده و نزدیک به بیش از ۲۰۰۰۰سرباز دیگر زخمی شده اند.
وی امریکا را وادار نموده تا تمامی مسؤولیت‌اش را در قبال افغانستان بپذیرد.
سخنگوی وزارت خارجه چین خاطر نشان کرد که جامعه‌ی جهانی باید با زیرکی مانع بی پروایی امریکا و آشوب این کشور به نام دموکراسی شود.
این در حالی است که پس از دو دهه حضور امریکا در افغانستان این کشور سال گذشته در ماه آگست به گونه‌ی شتاب زده از افغانستان خارج شدند.خروج فاجعه بار این کشور از افغانستان با انتقاد شماری زیادی از کشورهای مواجه شده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*