خانه / منطقه و جهان / پوتین در نشست گروه ۲۰ دهلی شرکت نمی‌کند

پوتین در نشست گروه ۲۰ دهلی شرکت نمی‌کند

دفتر نخست‌وزیر هند اعلام کرده که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ریاست هیئت نمایندگی کشورش در نشست سران گروه- ۲۰ در دهلی‌نو را برعهده دارد.

دفتر نخست وزیر هند شامگاه دوشنبه، ۲۸ آگست در بیانیه ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه تلفنی با نارندرا مودی نخست‌ وزیر هند گفتگو کرد و گفت که او نمی‌ تواند در نشست سران گروه- ۲۰ در دهلی نو از ۹ تا ۱۰ سپتامبر شرکت کند؛ بنابراین هیئت روسی توسط سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مدیریت خواهد شد.

طبق اعلامیه‌ای دفتر نخست وزیر هند، رییس جمهور پوتین عدم امکان سفر خود برای شرکت در نشست سران گروه- ۲۰ در دهلی نو اعلام کرد و گفت مسکو توسط وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در نشست مذکور نمایندگی خواهد شد.

در این اعلامیه همچنان آمده است که نارندرا مودی در این رایزنی تلفنی گفته است که تصمیم مسکو در این ارتباط را درک می کند و از رییس جمهور روسیه به دلیل حمایت مداوم این کشور از همه ابتکارات تحت ریاست گروه- ۲۰ هند تشکر کرده است.

حمله روسیه به اوکراین قرار است محور بحث در این نشست باشد و سران کشورهایی چون جو بایدن، رییس جمهور امریکا و ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس نیز در آن شرکت می‌کنند.

گروه ۲۰ شامل ۱۹ کشور ثروت‌مند دنیا است و امسال هند ریاست این گروه را برعهده دارد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*