خانه / منطقه و جهان / حملات اسرائیل بر خان یونس دست‌کم ۱۰۰ کشته و زخمی برجای گذاشت

حملات اسرائیل بر خان یونس دست‌کم ۱۰۰ کشته و زخمی برجای گذاشت

یک مقام دفاع مدنی غزه روز سه‌شنبه، ۲۰ سنبله، گفته است که در نتیجه حملات اسرائیل بر شهر جنوبی خان یونس، دست‌کم ۴۰ تن کشته و ۶۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

مقامات غزه به رسانه‌ها گفته‌اند که به دنبال حملات اسرائیل بر شهر خان یونس، ۴۰ کشته و ۶۰ زخمی پیدا شده و به شفاخانه منتقل شده‌اند. به گفته آنان، این حملات اسرائیل بر ساحه بشردوستانه موسوم به المواسی صورت گرفته است.

در گزارشی هم آمده است که کار برای پیدا کردن ۱۵ تن دیگر که هنوز ناپدید هستند، ادامه دارد. همچنین گفته شده که این حملات خیمه‌های آوارگان را هدف قرار داده است.

اما نظامیان اسرائیل با نشر اعلامیه‌ای گفته‌اند که طیاره‌های آنان یک مرکز فرماندهی جنبش حماس را هدف قرار داده‌اند. اسرائیل در اعلامیه خود افزوده، مقامات مهم جنبش حماس که در مرکز فرماندهی و کنترل مستقر در ساحه بشردوستانه در خان یونس فعالیت می‌کردند، هدف قرار گرفته‌اند.

اما جنبش حماس با نشر اعلامیه‌ای حضور نیروهای خود در ساحه را رد کرده و گفته است که ادعای اسرائیل مبنی بر هدف قرار دادن حماس یک «دروغ آشکار» است.

این حمله درست یک روز پس از آن صورت گرفته که یواف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، تأکید کرد که جنگ تا نابودی حماس در نوار غزه ادامه خواهد یافت.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*