خانه / منطقه وجهان / پاکستان: بنیامین نتانیاهو تروریست است
نتانیاهو

پاکستان: بنیامین نتانیاهو تروریست است

حکومت پاکستان روز جمعه (۲۹ سرطان) بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل را تروریست خواند و خواستار محاکمه او به اتهام جنایات جنگی علیه فلسطینیان شد.

بر اساس گزارش ها، رعنا ثناالله، مشاور شهباز شریف، صدراعظم پاکستان در امور سیاسی و عامه در کنار رهبران تحریک لبیک پاکستان و عطاالله ترار، وزیر اطلاعات پاکستان در کنفرانس خبری گفت: “نتنیاهو یک تروریست است و مرتکب جنایات جنگی شده است.”

این بیانیه‌ٔ پاکستان بخشی از توافق حکومت با تحریک لبیک پاکستان بوده که از چند روز به این سو دست به اعتراضات زده و بر سر یک جاده کلیدی که اسلام‌آباد را به راولپندی متصل می‌کند، خیمهٔ تحصن برپا کرده بودند.

گفته می شود که پاکستان با اسراییل روابط دپلوماتیک یا تجاری ندارد و دولت آن را به رسمیت نمی‌شناسد. پاکستان همواره از ایجاد یک کشور فلسطینی بر اساس مرزهای قبل از سال ۱۹۶۷حمایت کرده است.

گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر سال گذشته بر جنوب اسراییل حمله کرد که به گفته مقامات اسراییلی، تندروان حماس در آن حمله دست‌کم ۱۱۹۵ نفر را کشتند ۲۵۱ نفر را گروگان گرفتند.

اسراییل نیز در واکنش به این حمله، حملات انتقام جویانه خود را بر غزه آغاز کرد که به گفتهٔ وزارت صحت غزه تا اکنون باعث کشته شدن بیش از ۳۸ هزار فلسطینی، عمدتاً زنان و کودکان، شده است.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*