خانه / افغانستان / پارلمان بریتانیا از نظامیان این کشور خواست تا به جنایت جنگی در افغانستان پاسخ دهند

پارلمان بریتانیا از نظامیان این کشور خواست تا به جنایت جنگی در افغانستان پاسخ دهند

پس از آن که بی‌بی‌سی گزارش از جنایت جنگی نظامیان بریتانیایی در زمان ماموریت شان در افغانستان به نشر رسانید، اکنون برخی از نمایندگان پارلمان این کشور خواسته است که باید ارتش بریتانیا به این ادعا جوابگو باشد.
جرمی کوربین، یک عضو پارلمان بریتانیا گفته نیروهای ویژه بریتانیا باید مانند سایر نیروهای این کشور در قبال جنایات ادعا شده باید پاسخگو باشند.
وی افزوده است، که نیروهای ویژه این کشور نیز باید در قبال ادعاهای مطرح شده در مورد ارتکاب جنایات یا اقدامات خود در افغانستان پاسخ داشته باشند.
این در حالی است که هفته قبل بی‌بی‌سی طی یک گزارش تحقیقی ادعا نمود که نیروهای بریتانیا در زمان ماموریت شان در سال ۲۰۱۰ میلادی دست کم ۵۴ فرد ملکی را به گونه‌ی غیر قانونی در افغانستان به قتل رسانیده است.
بی‌بی‌سی در گزارش‌اش نیز تصریح کرده که به اسناد و شواهدی دست یافته که نشان می‌دهد نیروهای ویژه بریتانیا اسناد دفاعی در خصوص تحقیقات کشتار های انجام شده در افغانستان ارایه نکرده است.
اما وزارت دفاع بریتانیا در واکشن به این گزارش گفته است، که نیروهای این کشور شجاعانه و به گونه‌ی مسلکی در افغانستان خدمت کرده است. به گفته این وزارت، دوران ماموریت نیروهای بریتانیا در افغانستان با بالاترین معیار‌ها برابر بود.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*