خانه / افغانستان / وزارت معارف: یونیسف ۵ هزار صنف آموزشی در نقاط مختلف افغانستان می‌سازد

وزارت معارف: یونیسف ۵ هزار صنف آموزشی در نقاط مختلف افغانستان می‌سازد

وزارت معارف می‌گوید که یونیسف در نظر دارد پنج هزار صنف آموزشی در افغانستان بسازد.
وزارت معارف امروز از دیدار خانم حنان سلیمان، معاون موسسه یونیسف با سرپرست وزارت معارف خبر داده است .
عزیر احمد ریان، سخنگوی وزارت معارف امروز شنبه (۳۱ثور) در پیامی به رسانه‌ها گفته است که صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یا یونیسف وعده داده که پنج هزار صنف‌های آموزشی دیگر در افغانستان می‌سازد.
آقای ریان افزود که خانم سلیمان تاکید کرد که اکثر این صنف‌های آموزشی در آینده نزدیک در برخی از نقاط افغانستان فعال می‌شود.
در همین حال ریان به نقل از معاون یونیسف گفته است که هم‌اکنون نزدیک به ۹ هزار صنف‌های آموزشی در برخی از نقاط افغانستان فعال است. این سازمان تاکید کرد که می‌خواهد ۵ هزار صنف دیگر را نیز ایجاد کند.
این سازمان تاکید کرده که صنف‌های آموزشی مکتب نیست، بلکه معمولا صنوفی است که در مکان‌های اجتماعی یا خانه‌های مردم و در برخی از موارد در مساجد ایجاد می‌گردد و معلمان آن توسط وزارت معارف استخدام می‌شود و توسط یک پروسه شفاف بانکداری به همکاری یونیسف برای شان معاش داده می‌شود.
سخنگوی وزارت معارف علاوه نمود که در این دیدار نورالله منیر، سرپرست وزارت معارف ایجاد صنف‌های آموزشی و برنامه‌های تعلیمی صندوق حمایت از کودکان در آموزش و پرورش نسل آينده را موثر خوانده و گفته است که وزارت معارف در این راستا همکار یونیسف خواهد بود.
گفتنی است که صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یا یونیسف هزاران صنف های آموزشی را به کودکان بالخصوص برای دختران که از آموزش بازمانده در نقاط دور دست افغانستان ساخته است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*