خانه / افغانستان / وزارت دفاع شایعات پیش‌روی نظامیان پاکستانی در بدخشان را رد کرد

وزارت دفاع شایعات پیش‌روی نظامیان پاکستانی در بدخشان را رد کرد

وزارت دفاع ملی امروز پنج‌شنبه (۶ اسد) با نشر اعلامیه‌ی ادعای برخی رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی مبنی بر پیش‌روی نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان در ساحات ولسوالی واخان بدخشان را رد کرد.
این وزارت افزود، طبق هدایات رهبری وزارت دفاع، ستر درستیز، مسوولان فرقه عمر ثالث، لوای هشتم سرحدی همراه با نیروهای امنیتی برای بررسی وضعیت به ولسوالی واخان، زیباک و اشکاشم رفته اند.
در اعلامیه آمده است در جریان این سفر مسوولان فرقه عمر ثالث و لوای هشتم سرحدی از سرحد بورغیل، در ولسوالی واخان که خط فرضی میان پاکستان و افغانستان است دیدن نمودند.
به گفته این اعلامیه از نیروهای سرحدی مستقر در این مناطق جهت تأمین امنیت بهتر سرحدات و حفظ تمامیت ارضی کشور قدردانی صورت گرفت.
این اعلامیه خاطر نشان کرد که تمامی سرحدات مرزی در بدخشان و سایر مناطق سرحدی و خطوط فرضی کشور تحت کنترول نیروهای امنیتی است.
این اعلامیه اطمینان داد هیچ مشکلی در این ساحات دیده نمی‌شود.
با این حال اعلامیه افزوده است که نیروهای دفاعی و امنیتی متعهد است تا در صورت تجاوز به حریم کشور از خاک شان دفاع حواهند کرد.
این در حالی است که دیروز در شبکه‌های اجتماعی ویدیو به نشر رسید که در آن دیده می‌شد که گویا نظامیان پاکستانی با پیش‌روی به خاک افغانستان پایه‌های مرزی پاکستان را تخریب می‌کنند.اما موارد که از سوی وزارت دفاع ملی به تازگی رد شد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*