خانه / افغانستان / هشدار امریکا و بریتانیا به شهروندان‌شان: کابل سرینا را ترک کنید

هشدار امریکا و بریتانیا به شهروندان‌شان: کابل سرینا را ترک کنید

در پی تحولات امنیتی اخیر در افغانستان، وزارت خارجۀ ایالات متحده امریکا و بریتانیا از شهروندان خود در افغانستان خواسته‌اند که هر چه عاجل از هتل های کابل به ویژه هتل «کابل سرینا» در شهر کابل دوری کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه امروز (دوشنبه، ۱۹ میزان) گفته شده است که به دلیل تهدیدات امنیتی باید شهروندان آمریکا و بریتانیا این مکان را ترک کنند.

وزارت امور خارجه‌ی امریکا هم در یک پیام هشدار آمیز از شهروندان این کشور خواسته است تا از گشت‌وگذار در هتل کابل سرینا و اطراف آن خودداری کنند. در این پیام به شهروندان امریکایی توصیه شده است که به‌دلیل تهدیدهای امنیتی در این هتل، هرچه زودتر آن را ترک کنند.

جزئیات بیشتر درباره‌ی تهدیدات احتمالی از سوی وزارت خارجه‌ی امریکا داده نشده است.

از سوی دیگر، وزارت خارجه انگلیس نیز در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «در پی افزایش خطرات، به شما توصیه می‌شود که در هتل‌ها به ویژه‌ها هتل‌های کابل همچون هتل سرینا نمانید».

درهمین حال، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت‌» نیز در این خصوص گزارش کرده است که هشدار به شهروندان آمریکایی و انگلیسی در شرایطی صورت گرفته است که وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به مذاکرات دو روز گذشته با طالبان در قطر، تأکید کرده که در خصوص خروج امن شهروندان آمریکایی از افغانستان با نمایندگان طالبان، مذاکرات «منصفانه و حرفه‌ای» صورت داده است.

درباره سعید مسافر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*