خانه / منطقه وجهان / هشدار امریکا به اسرائیل: افزایش کمک‌های بشری به غزه یا قطع کمک‌های تسلیحاتی

هشدار امریکا به اسرائیل: افزایش کمک‌های بشری به غزه یا قطع کمک‌های تسلیحاتی

ایالات متحده به اسرائیل هشدار داده است که در طول ۳۰ روز آینده، باید اجازه افزایش حجم کمک‌های بشری به غزه را بدهد، وگرنه باید با خطر از دست‌دادن کمک‌های تسلیحاتی این کشور روبرو شود.

انتونی بلینکن، وزیر خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در نامه‌ای که روز یک‌شنبه نوشته و ارسال شده است، به همتایان اسرائیلی خود هشدار داده‌اند که باید تغییرات لازم صورت گیرد.

یک مقام ارشد وزارت دفاع ایالات متحده روز سه‌شنبه، ۲۴ میزان، اعلام کرد که بلینکن و آستین بعد از مشاهده کاهش ارسال کمک‌های بشری به نیازمندان غزه، این نامه را به همتایان اسرائیلی خود ارسال کرده‌اند.

این مقام که تمایلی به اعلام نامش نداشته است، به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت که نامه‌ای مشابه به بلینکن که در ماه اپریل به اسرائیل ارسال شده بود، منجر به واکنش سازنده و اقدام جدی از سوی اسرائیل شده بود.

این نامه در شرایطی ارسال می‌شود که مقامات ایالات متحده پیشتر به‌طور شفاهی خواستار کاهش عملیات تهاجمی اسرائیل شده و تأکید کرده‌اند که بمباران نظامی اسرائیل موجب تلفات غیرنظامیان در غزه شده و خطر شعله‌ور شدن یک جنگ گسترده‌تر در منطقه را افزایش داده است.

این در حالی است که سازمان ملل هفته گذشته اعلام کرد که در چند ماه گذشته، حجم کمک‌های بشری به غزه به کمترین حد خود رسیده است.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*