خانه / افغانستان / نمایندگان ۱۰ کشور خواهان بازگشایی مکاتب دخترانه در افغانستان شده است

نمایندگان ۱۰ کشور خواهان بازگشایی مکاتب دخترانه در افغانستان شده است

در نشست شورای امنیت سازمان ملل نمایند‌ه‌گان ۱۰ کشور در یک بیانیه‌ای مشترک خواهان بازگشایی مکاتب دخترانه از سوی حکومت سرپرست افغانستان شده اند.
این نماینده‌گان در یک بیانیه‌ای مشترک از امارت اسلامی خواسته است که اجازه دهند تمامی دختران در افغانستان بتواند به مکاتب بروند.
طبق اعلام وزارت خارجه ناروی، بیانیه از طرف نمایندگان دایم امارت متحده عربی، ناروی، آلبانیا، برازیل، فرانسه، گابن، ایرلند، مکسیکو، بریتانیا و امریکا صادر شده است.
در این اعلامیه آمده است که نگاشته شده؛ پیام این نمایندگان روشن است بگذارید که تمامی دختران در افغانستان بتوانند به مکتب بروند.
در اعلامیه ذکر شده است که هفته گذشته بیش از یک میلیون دختر در افغانستان آماده‌ی رفتن به مکاتب بود تا بتواند به درس‌های خویش ادامه دهند. اما در لحظات اخیر ناامید به خانه برگشتند.
اعلامیه تصریح کرده است که این تصمیم طالبان ضد تعهداتی است که خود طالبان در هفته‌ها و ماه‌ها اخیر به عنوان بخشی از تعامل جاری با جامعه بین‌المللی مطرح کرده بودند.
از سوی دیگر هیدر بار، مسؤول بخش زنان سازمان دیده‌بان حقوق بشر گفته است که طالبان با این تصمیم خود در نهایت جامعه جهانی را وادار کرد که روی وضعیت زنان و حقوق دختران در افغانستان تمرکز کنند.
این در حالی است بسته شدن مکاتب دخترانه از سوی امارت اسلامی با موج از واکنش‌های ملی و بین‌المللی مواجه شده است. حکومت سرپرست افغانستان گفته است تا امر ثانی تمامی مکاتب دخترانه بروی دختران بالاتر از صنف ششم بسته باقی می‌ماند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*