خانه / افغانستان / نمایندگان مجلس: گلوله باری بر مردم به معنای تضعیف سازی نظام است

نمایندگان مجلس: گلوله باری بر مردم به معنای تضعیف سازی نظام است

به نقل از آوا؛ شماری از وکلای مردم در مجلس نمایندگان گفته اند که قضیه بهسود باید به گونه مسالمت آمیز حل گردد آنان از سرکوب مردم و به گلوله بستن آنها و تقابل حکومت با مردم هشدار داده اند.

عبدالقیوم سجادی نماینده مردم غزنی در مجلس نمایندگان گفته است که یک حکومت مردم باید تلاش کند تا خواست های مردم برآورده شود و سرکوب مردم و غیر نظامیان زمینه ساز تضعیف نظام خواهد شد.

مهدی راسخ گفته است که در حمله بر منطقه امن بهسود بر محاسن سفیدان و افراد ملکی تیر اندازی کرده اند و پس از آن نیرو های امنیتی شهدا و زخمیان این حوادث را به گروگان گرفته مانع انتقال آنها شده اند.

آقای راسخ گفته است که: «ما اطلاعاتی در دست داریم که حکومت حتی طرح‌های حملات هوایی را نیز برای کشتار مردم در بهسود روی دست دارد و اگر حکومت بیش‌تر از این لجاجت کند با واکنش تند مردمی و اعتراضات گسترده روبرو خواهد شد».

در عین حال محمد حسین توانا سخنگوی جبهه مقاومت در بهسود با ارسال پیامی به رسانه ها گفته است که نیرو های حکومتی افراد ملکی هدف قرار داده اند اما نیروی مقاومت هیچ گونه تیر اندازی در برابر نداشته است اما به تازگی درگیری بین مردم و نیروهای دولتی در این ولسوالی خبر داده است.

وزارت داخله در بیانیه گفته است که نیروهای امنیتی به سوی مردم تیراندازی نکرده اما نیرو های مردمی این کار را کرده اند و این نیرو ها را غیر مسوول خوانده است.

فعالان سیاسی و مدنی در غرب کابل در مساجد کنار هم آمده از ادامه این حرکت هشدار داده و گفته اند که اگر حکومت عقب نشینی نکند به اعتراضات گسترده در کابل و شهر های دیگر دست خواهند زد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*