خانه / افغانستان / بیانیه مشترک هیئت صلح افعانستان و نمایندگان طالبان؛ جنگ راه حل نیست

بیانیه مشترک هیئت صلح افعانستان و نمایندگان طالبان؛ جنگ راه حل نیست

دراعلامیه نشرشده ازسوی دوهییت بین الافغانی درپیوند به نشست گفتگو های بین الافغانی میان نمایندگان دولت افغانستان و هیات سیاسی طالبان در شهر تهران آمده است که هر دو طرف به این درک رسیده‌ اند که خطرات ناشی از تداوم جنگ، افغانستان را تهدید می‌کند.


در ادامه این اعلامیه آمده است که هر دو طرف روی موضوعاتی که ضرورت به مشورت از جمله ایجاد میکانیزم، گذر از جنگ به صلح دایمی و نظام اسلامی باشد، طی نشست های بعدی برای نحوه دستیابی به آن برگزار خواهد شد.


درهمین حال، براساس این اعلامیه طرف‌ها، نشست تهران را فرصت جدید برای تقویت راه حل سیاسی افغانستان عنوان کرده و می‌گویند جنگ راه حل مسالهء افغانستان نبوده و باید تلاش ها به منظوردست‌یابی به راه حل سیاسی و صلح آمیز صورت گیرد.


از سوی هم، جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با اشاره به نتایج نامطلوب ادامه منازعات در افغانستان، بازگشت به میز مذاکرات بین الافغانی و تعهد به راهکار های سیاسی را بهترین انتخاب از سوی رهبران و جریان های سیاسی افغانستان بیان کرده است.


آقای ظریف همچنان افزوده که جمهوری اسلامی ایران برای کمک به روند گفتگو ها میان جناح های موجود به منظور حل بحران های جاری در افغانستان اعلام آماده‌گی کرد.

نشست گفتگو های بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان و هیات سیاسی طالبان روز گذشته (۱۶سرطان) ۱۴۰۰ خورشیدی به میزبانی کشور ایران درتهران برگزار شد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*