خانه / افغانستان / میوه‌های خشک و تازه‌ی افغانستان به چین صادر خواهد شد

میوه‌های خشک و تازه‌ی افغانستان به چین صادر خواهد شد

سرپرست وزارت امور خارجه با یوشیایونگ، نماینده‌ی ویژه چین در امور افغانستان دیدار کرد.
عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه ناوقت دیروز سه‌شنبه (۱۸ اسد) با نشر خبرنامه در رشته توییتی نگاشته است که یوشیایونگ بهر پیگیری توافقات میان وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در شهر تونکشای چین و توافقات وزرای خارجه افغانستان و چین در تاشکند به کابل آمده است.
خبرنامه تصریح کرد، که امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه کشور در دیدارش با نماینده ویژه چین در امور افغانستان ضمنی قدردانی از کمک‌های بشردوستانه چین به آسیب زدگان زلزله اخیر در کشور، و بر حمایت افغانستان از سیاست چین تاکید کرد.
در خبرنامه آمده است، که متقی از آغاز روند صدور ویزا برای تجار افغان در کابل توسط کشور چین تشکری کرد و این اقدام را برای تجارت افغانستان و چین مفید خواند.
با این حال وزیر امور خارجه کشور از جانب چین خواست تا زمینه‌ی صادرات محصولات افغانستان را به چین فراهم کند. نماینده ویژه چین در ادامه افزود، که روی روابط دو جانبه و چند جانبه با افغانستان کار می‌کند. وی از تلاش‌ها و دستاوردهای امارت اسلامی قدردانی نمود و بیان کرد که حکومت جدید افغانستان توانست امور دشوار و مهم را در مدتی کوتاه انجام دهد و حوادث طبیعی را به خوبی مدیریت کنند.
خبرنامه در ادامه افزود، که نماینده‌ی ویژه چین تاکید کرد که چین در روابط دوجانبه با افغانستان پیشرفت زیادی حاصل نموده است و افزود، که دیدار وزرای خارجه افغانستان و چین نشانه‌ی روابط عمیقی دو کشور است.
از سوی دیگر در خبرنامه آمده است آقای یوشیایونگ گفت که چین در نظر دارد تا سایر میوه‌های خشک و تازه افغانستان را علاوه بر جلغوزه به چین بفرستد و از این طریق به اقتصاد ملی افغانستان کمک کند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*