خانه / افغانستان / منابع: احتمال می‌رود خالد خراسانی قومندان مهم تی‌تی‌‌پی در پکتیکا کشته شده است

منابع: احتمال می‌رود خالد خراسانی قومندان مهم تی‌تی‌‌پی در پکتیکا کشته شده است

روزنامه ایکسپرس تریبیون پاکستانی به نقل از یک منبع در افغانستان گزارش داده است که احتمال می‌رود در نتیجه‌ی انفجار در پکتیکا عمر خالد خراسانی، قومندان مهم تی‌تی‌پی یا تحریک طالبان پاکستانی کشته شده است.
بر اساس این گزارش، به شمول عمر خالد خراسانی، مفتی حسن او حافظ دولت خان قومندانان مهم تی‌تی‌پی در نتیجه سوار بر یک موتر در ولسوالی برمل ولایت پکتیکا به گونه‌ی مرموز مورد هدف انفجار قرار گرفتند.
گزارش به نقل از منبع نگاشته است، در این انفجار خالد خراسانی که مسؤول نظامی این گروه در مومند ایجنسی و قومندان مهم این عضو بود از بین رفته است.
خالد خراسانی باشنده مومند ایجنسی است که از چندی بدینسو حکومت پاکستان برای دریافت آن مبلغ ۱۰ میلیون کلدار جایزه گذاشته است.
با این حال مفتی حسن باشنده ملکند و حافظ دولت خان باشنده اورکزی ایجنسی است که در این اواخر با جداسازی از گروه تحریک طالبان پاکستانی به داعش پیوستند، اما با گذشت چند مدت دوباره با تحریک طالبان پاکستانی ملحق شدند.
تاکنون در پکتیکا علت این رویداد روشن نشده و هیچ مقامی محلی در این خصوص به رسانه‌ها اظهار نظر نکرده است.
گزارش در مورد کشته شدن یکی از قومندان مهم تحریک طالبان در حالی به نشر می رسد که این گروه طی دو هفته اخیر با عالمان دینی پاکستان و با هیئت حکومت پاکستان وارد مذاکره شدند، اما این مذاکرات پیشرفت های نداشته است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*