خانه / افغانستان / ملا هیبت الله: اگر حکومت توان داشته باشد برای تمامی افغانان معاش تعیین می‌کند

ملا هیبت الله: اگر حکومت توان داشته باشد برای تمامی افغانان معاش تعیین می‌کند

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که جلسه کابینه به رهبری امیر المومنین ملا هیبت الله آخند زاده، رهبر امارت اسلامی در قندهار در مورد مسایل افغانستان گفت‌وگو‌‌ شده است.
سخنگوی امارت اسلامی امروز پنج‌شنبه (۴حمل) در توییتی با نشر اعلامیه‌ی از پایان جلسه قندهار خبر داده است.
در این اعلامیه آمده است که این نشست با حضور رییس الوزرا، معاونین‌اش، سرپرست وزیران و مقام‌های حکومت طالبان برای سه روز در قندهار روی وضعیت جاری در افغانستان برگزار شد.
اعلامیه افزود: که در این جلسه به کمیسیون اقتصادی به ریاست ملاعبدالغنی برادر وظیفه سپرده شد تا برای رشد و رفاه اقتصادی کشور، سرمایه گذاری داخلی و خارجی را جلب کند تا برای تولید برق، اعمار سرک‌ها، و استخراج درست معدن زمینه فراهم شود همچنان اعلامیه بیان کرد که به کمیسیون اداری به ریاست عبدالسلام حنفی وظیفه داده شد تا برای اصلاح سیستم‌های اداری و رفع مشکلات در بخش مالی و سایر بخش‌ها گام‌های لازم را برداشته سپس آن را با مقامات شریک نمایند.
از سوی دیگر در این اعلامیه برای جمع آوری معتادین مواد مخدر و تداوی آنان و جلوگیری از خرید و فروش مواد مخدر در کشور و ولایات تاکید شده است.
اعلامیه تصریح کرده است که رهبر امارت اسلامی برای حفاطت اسلحه، وسایط و دیگر وسایل دولتی و احتیاط با بیت المال، به همه وزرا و منسوبین تذکر داد.
از سوی دیگر در این اعلامیه آمده است که ملا هیبت الله گفته است اگر توان داشته باشد برای تک تک از افغان‌ها «مرد و زن» معاش تعیین می‌کند. به گفته این اعلامیه زیرا مشکل و مسایل ملت بیچاره‌ی خود را درک می‌کند‌، اما چون هنوز حکومت از لحاظ اقتصادی ضعیف است مردم باید با نظام همکاری کند.
این حالی است که پیش از این گزارش‌های به نشر رسید که منابع از اختلاف میان سران حکومت سخن گفته بود و علاوه کردند که این سفر برای حل اختلافات صورت گرفته است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*