خانه / افغانستان / ملا حسن آخند با ۱۵ وزیر کابینه‌اش به قندهار رفته تا در جلسه اشتراک کنند

ملا حسن آخند با ۱۵ وزیر کابینه‌اش به قندهار رفته تا در جلسه اشتراک کنند

گزارش‌های منتشر شده توسط رسانه‌های مختلف حاکی از آن است که سران ارشد حکومت سرپرست افغانستان به شمول ملا حسن آخند، ریس الوزرا و ۱۵ وزیر کابینه‌اش وارد ولایت قندهار شده تا در مورد اختلافات درونی در حکومت سرپرست و مقرری‌های جدید در کابینه گفت‌وگو کنند.
برخی منابع نزدیک به حکومت در صحبت با رسانه‌ها که نام شان ذکر نشده است گفته اند که این دیدار در مورد مقرری‌های جدید در کابینه و از بین بردن اختلافات دورنی میان سران ارشد حکومت در جریان است.
از سوی دیگر چندی پیش گزارش شده بود که اختلاف میان سران حکومت به شمول سراج الدین حقانی و ملاعبدالغنی برادر شدت دارد. که این منابع نزدیک به حکومت این گزارش را تایید کرده است و گفته اند که اختلافات میان دو رهبر هنوز هم شدید است. این در حالی است که همواره سران حکومت امارت اسلامی همچو گزارش‌ها را رد کرده است.
این منابع در صحبت به بی‌بی‌سی گفته است که این جلسه در محل مهمان‌خانه ملامحمدعمر در حوزه اول شهر قندهار برگزار شده و گفته می‌شود که ریاست این جلسه را ملا هیبت الله آخند زاده، رهبر فعلی امارت اسلامی به عهده دارد.در همین حال امر الله صالح، معاون نخست دولت پیشین گفته است که این جلسه به دستور رییس استخبارات پاکستان صورت گرفته است.
امر الله صالح در رشته توییتی نوشته است که رییس استخبارات پاکستان به قندهار آمده و این‌که دور از مطبوعات و هراس مردم قرار گیرد رفتن به قندهار را ترجیع داده و ملا حسن آخند و کابینه‌اش را به قندهار خواسته است.
از سوی دیگر رحمت الله نبیل، ریس پیشین امنیت ملی افغانستان نیز از این سفر یاد کرده است.
این در حالی است که از حکومت امارت اسلامی نزدیک به هفت ماه می‌گذرد و تاهنوز از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است. اما حکومت سرپرست ادعا می‌کند که طالبان تمامی موارد را برای کسب مشروعیت تکمیل کرده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*