خانه / افغانستان / معیین وزارت صحت: آمار واقعات مثبت ویروس کرونا روبه کاهش است
معیین وزارت صحت: آمار واقعات مثبت ویروس کرونا روبه کاهش است

معیین وزارت صحت: آمار واقعات مثبت ویروس کرونا روبه کاهش است

پنجشنبه18جدی1399:

ارزیابی های وزارت صحت عامه از آمار واقعات ویروس کرونا نشان می دهد که موج دوم این ویروس در افغانستان رو به کاهش نهاده است.

داکتر وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی  وزارت صحت عامه می گوید از هفته چهل و نهم که نقطه اوج افزایش واقعات ویروس کرونا در موج دوم این ویروس دانسته می شود، به بعد و تا امروز که هفته پنجاه و سوم است، واقعات مثبت ویروس کرونا سیر نزولی به خود گرفته است.

مجروح افزود: “هم تعداد واقعات مثبت کم شده، هم میزان مثبت شدن سمپل ها در یکروز کاهش یافته و هم از تعداد بیماران کرونا در شفاخانه ها کاسته شده است. او با اینحال تأکید نمود که این وضعیت به هیچ وجه به معنای رسیدن به مرحله پایان موج دوم ویروس کرونا نیست.”

معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، تصریح نمود که کنترول ویروس کرونا، محدود ساختن میزان آسیب پذیری جامعه در برابر این ویروس و فرصت دادن به سکتور صحت به خاطر محدود ساختن واقعات مثبت و مشکوک؛ کلیدش دست مردم است.

او هشدار داد در صورتی که شهروندان کشور جدیت به خرج ندهند و حد اقل معیار های بهداشتی را رعایت ننمایند، هر لحظه ممکن است موج سوم کرونا در افغانستان واقع شود.

مجروح، از مردم درخواست نمود تا به پاس اهتمامات رهبری دولت، تلاش وزارت صحت عامه و خدماتی که پرسونل صحت در قراء و قصبات کشور انجام داده اند؛ پیام های وزارت صحت عامه را جدی بگیرند و با پوشیدن ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و شستن مکرر دست ها با آب و صابون، مسوولیت شهروندی خود را در قبال محدود سازی و تقلیل سیر ویروس کرونا در جامعه ادا نمایند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*