خانه / منطقه و جهان / مخالفت جمهوری‌خواهان با تصویب بودجه؛ دولت امریکا به تعطیلی نزدیک‌تر شد

مخالفت جمهوری‌خواهان با تصویب بودجه؛ دولت امریکا به تعطیلی نزدیک‌تر شد

جمهوری‌خواهان تندرو در مجلس نمایندگان امریکا با ۲۳۲ رای مخالف طرح پیشنهادی رییس‌شان برای تأمین مالی موقت دولت جو بایدن را رد کرده‌اند.

مجلس نمایندگان با ۲۳۲ رای موافق در مقابل ۱۹۸ رای مخالف، اقدامی را که به تمدید بودجه دولت به مدت ۳۰ روز و جلوگیری از تعطیلی آن انجام می‌شد، شکست داد. این لایحه هزینه ها را کاهش می‌داد و مهاجرت را محدود می‌کرد.

جمهوری خواهان مجلس را با ۲۲۱ عضو در مقابل ۲۱۲ دیموکرات کنترل می کنند. در صورتی که تامین بودجه از ساعت ۱۲:۰۱ صبح یکشنبه به وقت شرقی تمدید نشود تعطیلی پارک های ملی را می‌بندد، دستمزد حداکثر ۴ میلیون کارگر فدرال را مختل می‌کند و همه چیز از نظارت مالی گرفته تا تحقیقات علمی را متوقف می‌کند.

در حال حاضر، مجلس نمایندگان امریکا که تحت کنترل جمهوریخواهان قرار دارد، قصد دارد بودجه درخواستی دولت بایدن را کاهش دهد اما به نظر نمی‌رسد که خواسته‌های آن‌ها به قانون تبدیل شود و صرفا موجب خواهد شد که از روز یکشنبه آینده بخشی از دولت امریکا تعطیل شود.

تعطیل دولت باعث می‌شود که صدها هزار کارمند دولت فدرال به مرخصی اجباری فرستاده شوند و همچین شمار زیادی از خدمات دولت از جمله انتشار آمار مربوط به کمک‌های غذایی متوقف خواهد شد.

سنا روز سه‌شنبه لایحه‌ای برای جلوگیری از تعطیلی دولت تا ۱۷ نوامبر (۲۶ میزان) تصویب کرد تا فرصت برای مذاکره بیشتر در مورد بودجه دولت فراهم شود. اما کوین مک‌کارتی رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان امریکا از ورود این لایحه به مجلس نمایندگان جلوگیری و دولت را به تعطیلی نزدیک‌تر کرد.

با این حال، جو بایدن، رییس جمهور امریکا هشدار داد که تعطیلی می‌تواند خسارات سنگینی بر قوای مسلح وارد کند.

بایدن، دیموکرات، در مراسم بازنشستگی مارک میلی، یک جنرال ارشد گفت: «ما نمی‌توانیم در حالی که سربازان ما خود را سپر قرار داده اند، سیاست بازی کنیم. این یک تخطی مطلق از وظیفه است.»

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*