خانه / افغانستان / مجاهد گزارش اخیر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در افغانستان را ناقص خواند

مجاهد گزارش اخیر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در افغانستان را ناقص خواند

سخنگوی امارت اسلامی اظهارات ریچارد بنت در مورد نقض حقوق بشری در افغانستان را به دور از واقعیت یاد کرده است.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی ناوقت دیروز دوشنبه (۲۱ سنبله) در رشته توییتی با نشر اعلاميه در خصوص گزارش نماینده ویژه سازمان ملل در بخش حقوق بشری در افغانستان گفته است، که وی در گزارش خود از صد ها پیشرفت در سال گذشته در کشور امتناع ورزیده و به چند موارد مشخص به اساس برداشت غلط و معلومات نادرست اشاره کرده است.
مجاهد در ادامه افزود، امروز هیج نوع تهدیدی به زندگی زنان در افغانستان متوجه نیست، به گفته وی، اکنون هیج کسی به عزت خانم افغان به نظر بد دیده نمی‌تواند و هیچ اولادی بی گناه زن افغان در زندان‌ها زندانی نیست.
مجاهد تصریح کرد، هزاران تن زنان در معارف، تحصیلات عالی، صحت عامه، اداره های تذکره و پاسپورت، میدان‌های هوایی، پولیس، رسانه‌ها، بانک‌ها و دیگر بخش‌ها مصروف کار است.
با این حال سخنگوی امارت اسلامی از سازمان ملل خواسته تا به عقاید و نظریات تمام انسان‌های جهان ارج بگذارد.
به گفته مجاهد، دوام چنین عمل حیثیت این سازمان بزرگ جهانی را زیر سوال می‌برد. او افزود، سازمان ملل مسایل جهانی را از نگاه برخی کشورها میبیند و پروپاگند می‌کند.
این در حالی است که اخیراً ریچارد بنت، نماینده ویژه سازمان ملل در بخش حقوق بشری در افغانستان با نشر گزارش در مورد وضعیت حقوق بشری در کشور گفته که افغان ها در یک وضعیت بحران بشری گیر مانده است که جهان در رسیدگی به آن عاجز و ضعیف است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*