خانه / افغانستان / قضیه ربودن علی‌خیل؛ هیات افغانی از پاکستان دست خالی برگشتند

قضیه ربودن علی‌خیل؛ هیات افغانی از پاکستان دست خالی برگشتند

وزارت خارجه کشور می‌گوید که قضیه ربودن سلسله علی‌خیل در اسلام آباد هنوزهم گنگ است و مقام‌های پاکستانی در این مورد با وزارت خارجه همکاری لازم را نکرده است.


وزارت خارجه افغانستان روزگذشته (چهارشنبه ۲۰ اسد) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که یافته‌های که پاکستان با این هیات شریک ساخته کافی نبوده و چگونگی این قضیه هم‌چنان گنگ است.


در خبرنامه وزارت خارجه آمده است که اسلام آباد پیرامون این قضیه بعضی معلومات و یافته‌ها را با این هیات در میان گذاشته اما اظهارات مقام‌های پاکستانی بیانگر روایت متفاوتی از قضیه بوده است.


به گفته این وزارت مسایل اساسی از جمله چگونگی وقوع حادثه و شناسایی عاملان در این اظهارات معطوف نبوده است.


وزارت خارجه هم‌چنان تصریح می‌کند که مدارک شفاخانه، گزارش‌های طبی و سایر شواهد دست‌داشته به صورت واضح بیانگر آن است که بانو سلسله علی‌خیل ربوده و شکنجه شده بود.


این وزارت از حکومت پاکستان خواسته است تا در شناسایی و محکمه‌ی عاملان این قضیه جدیت لازم را به خرچ دهد.


این در حالیست که سلسله علی‌خیل دختر نجیب‌الله علی‌خیل سفیر افغانستان در پاکستان به تاریخ ۲۵ سرطان در اسلام آباد ربوده و پس از چند ساعت شکنجه دوباره رها شده بود.


شکنجه سلسله علی خیل واکنش مردم را در داخل و خارج از کشور برانگیخته است؛ اخیرا افغان‌های مقیم سویدن در یک راه‌پیمایی مقابل سفارت پاکستان در آن کشور خواستار پیگیری جدی این قضیه شده بودند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*