خانه / افغانستان / صالح سفر اخیر مقام های حکومت به امریکا را پر دست آورد خواند

صالح سفر اخیر مقام های حکومت به امریکا را پر دست آورد خواند

امرالله صالح، معاون نخست ریاست‌جمهوری سفر اخیر هییت افغانستان به رهبری رییس‌جمهور غنی به واشنگتن را پر دست‌آورد می‌داند.

آقای صالح روز یک‌شنبه (6 سرطان) در صفحه‌ای فیسبوکش نوشت که تحکیم روابط، هم‌کاری های دوجانبه، بررسی نقش منطقه در افغانستان پس از خروج سربازان خارجی و تعهد در مورد حساب دهی شفاف از نکات اصلی این سفر بوده است.

وی می‌افزاید که درین سفر روی پیچیدگی روند صلح، ارایه معلومات در مورد راه‌کار طالبان و حامیان آن و وسعت عملیات های نظامیان از سوی گروه های هراس افگن نیز بحث صورت گرفته است.

صالح گفت: “جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا، در یک فضای صمیمی و محترمانه، گفت که ملت افغانستان باید بداند که من در قصر سفید دوست آن‌ها استم. روایت فرار از تعهدات ما بی‌بنیاد و غلط است. ما از دوستان و متحدین خود رو نمی‌گردانیم. امریکا به کمک‌های امنیتی – دفاعی، اقتصادی، بشردوستانه و دیپلماتیک خود به افغانستان ادامه می‌دهد.”

معاون نخست ریاست جمهوری در ادامه می‌نویسد که رهبران احزاب جمهوی خواه و دموکرات به گونه‌ای مشترک از هییت افغانستان استقبال کرده و حمایت خود را در آینده نیز اعلام کرده اند.

رییس‌جمهور غنی، روز پنج‌شنبه(۳ سرطان) در راس هییت بلندرتبه‌ا‌ی دولتی، به واشنگتن رفت و با جو بایدن، رییس‌جمهور، روسای مجلس‌های نمایندگان و سنا و برخی دیگر از مقام‌های امریکایی دیدار کرد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*