خانه / افغانستان / شورای امنیت سازمان ملل به درخواست افغانستان نشست برگذار می‌کند
رویدادنیوز

شورای امنیت سازمان ملل به درخواست افغانستان نشست برگذار می‌کند

محمد حنیف اتمر، وزیر خارجه کشور از هند خواسته است تا به منظور بحث بر سر تشدید حملات طالبان در کشور، تقاضای یک نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل را کند.


وزیر خارجه کشور روز گذشته (چهارشنبه ۱۳ اسد) در صفحه تویتر خود نگاشته است که او در تماس تلفونی با جی‌شانکار، وزیر خارجه هند پیشنهاد داد که افغانستان یک نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل را به همراه وزیر خارجه هند با تمرکز بر توقف فوری خشونت و موفقیت مذاکرات صلح برگزار کند.


بر اساس اعلام وزارت خارجه، اتمر در جریان این گفتگو به مساله افزایش حملات طالبان که منجر به کشته و آواره شدن غیرنظامی شده، اشاره کرده است.


همچنین در این گزارش آمده است جی‌شانکار نیز موافقت کرده که برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به وضعیت حقوق بشری فعلی در افغانستان لازم است.


به باور برخی منابع دپلماتیک امکان دارد این نشست به روز شنبه یا یک‌شنبه هفته آینده برگزار شود.


از سوی‌هم در تازه‌ترین مورد سفارت آمریکا اعلام کرده است که جنگ‌جویان طالب پس از کشتن نیروهای امنیتی بیوه سربازان را به نکاح اجبار وادار می‌کند.


رییس جمهور غنی نیز چندی قبل در نشستی بیان داشته است که طالبان تغییر کرده اند و آنان بی‌رحم‌تر و بی‌باک‌تر نسبت به گذشهه در برابر به جان مردم ملکی و نظامی عمل می‌کنند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*