خانه / افغانستان / شفاخانه‌ «طفل و مادر» در کابل گشایش یافت

شفاخانه‌ «طفل و مادر» در کابل گشایش یافت

شفاخانه “طفل و مادر” به ارزش ۲۹۶ میلیون افغانی از سوی بنیاد بیات در محوطه شفاخانه صحت طفل اندراگاندی در کابل تاسیس گردید.

شفاخانه‌ی «طفل و مادر» که به ارزش ۲۹۶ میلیون افغانی از سوی بنیاد بیات ساخته شده است روز (یک‌شنبه، ۱۹ سنبله) در کابل گشایش یافت.

قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه ا.ا.ا در مراسم گشایش این شفاخانه می‌گوید که ساخت این شفاخانه می‌تواند در کاهش مرگ‌ومیر مادران و نوزادان نقش مؤثری داشته باشد.

قلندر عباد، می‌افزاید که شفاخانه‌ی «طفل و مادر» به هم‌کاری «بنیاد بیات» در محوطه‌ی شفاخانه‌ی صحت طفل «اندراگاندی» ساخته شده است و ظرفیت بسترشدن ۸۴ مادر و نوزاد را دارد.

مقامات در وزارت صحت افزوده اند که رقم مرگ‌ومیر مادران و نوزادان کاهش یافته است و در سال روان میلادی از ۱۰۰ هزار کودک، ۲۵۵ تن آن‌ها در هنگام زایمان در سراسر کشور جان خود را از دست داده اند.

احسان‌الله بیات، رییس بنیاد بیات دراین مراسم گفت:«۲۹۶ میلیون افغانی هزینه‌ی ساخت این شفاخانه است و با تجهیزات معیاری طبی ساخته شده است. ما تلاش می‌کنیم که این شفاخانه در بخش‌های مختلف بهبود یابد.»

قابل شایان است که بنیاد بیات تا کنون ۱۰ شفاخانه‌ی معیاری در بلخ، سرپل، فاریاب و ننگرهار و دایکندی ساخته است و براساس اطلاعات ارائه شده از سوی این بنیاد، سه میلیون شهروند کشور از طریق این بنیاد به خدمات صحی دست‌رسی پیدا کرده اند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*