خانه / افغانستان / سیگار: غنی یک هفته قبل از سقوط کابل از کودتای نظامی در هراس بود

سیگار: غنی یک هفته قبل از سقوط کابل از کودتای نظامی در هراس بود

سیگار به نقل از یک جنرال پیشین افغان در تازه‌‌ترین گزارش خود ذکر کرده که یک هفته قبل از سقوط کابل محمد اشرف غنی، رییس جمهور پیشین افغانستان از افسران افغان که توسط ایالات متحده آموزش دیده بود از کودتای نظامی می‌ترسید.
سیگار یا اداره بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان ناوقت دیروز جمعه شب (۳۰ثور) در رشته توییتی به نقل از سمیع سادات، فرماندهی نیروهای ویژه ارتش پیشین کشور نوشته است، زمانی که توافق‌نامه میان ایالات‌متحده و طالبان به امضا رسید غنی مشکوک شد که گویا امریکا قصد برکناری او را دارد.
به گفته این جنرال، رییس جمهور پیشین کشور از مردم خود می‌ترسید که بر علیه وی کودتای نظامی را به راه اندازد.
در همین حال جنرال سادات به سیگار گفت که اشرف غنی در روزهای اخیر سقوط کابل به جای افسران که در ایالات‌متحده آموزش دیده بود افسران جدید را مقرر کرد. به گفته وی غنی فکر می‌کرد این افسران جدید نسبت به افسران آموزش دیده در امریکا برایش وفادارتر باقی خواهد ماند.
جنرال سادات در ادامه علاوه کرد که اشرف غنی یک هفته قبل از سقوط کابل یک گارد قدیمی که مشتمل از جنرال‌های کمونیست بود تقریبا در تمام قول اردو ها جایگزین کرد .
این جنرال به سیگار گفت که بی اعتمادی غنی بر افسران جوان افغان در سال ۲۰۲۱ تنها چند هفته پیش از سقوط افغانستان آغاز شد به گفته وی غنی در صورتی که مشکوک می‌شد فرماندهان را تغییر می‌داد و در پی جایگزینی افسران سابق کمونیست بود که فکر می‌کرد وفادارتر است.
از سوی دیگر این جنرال خاطر نشان کرد که قول اردوی ۲۰۷ ظفر اولین سپاه ارتش بود که با تمام تجهیزات به طالبان تسلیم شد.
گفتنی است که جنرال سادات در آخرین روز های سقوط افغانستان به سمت مسوول عمومی امنیت شهر کابل تعیین شده بود و قرار بود در ۱۵ آگست به گونه‌ی رسمی معرفی شود و به کارش آغاز کند درست روزی که کابل توسط امارت اسلامی سقوط کرد .

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*