خانه / افغانستان / سیاسیون پیشین: آزادسازی ذخایر ارزی می‌تواند مثمر برای اقتصاد کشور تمام شود

سیاسیون پیشین: آزادسازی ذخایر ارزی می‌تواند مثمر برای اقتصاد کشور تمام شود

بربنیاد گزارش‌های منتشر شده شماری از سیاسیون پیشین افغانستان با کمک قطر نامه‌ی را به اداره جوبایدن، رییس جمهور امریکا برای آزادسازی ذخایر ارزی افغانستان ترتیب داده اند و می‌گویند که این پول‌ها باید در اختیار بانک مرکزی قرار داده شوند.
در این نامه از فاطمه گیلانی، نادر نادری، حبیبه سرابی، سلام رحیمی، محمد اعلم ایزدیار، عبدالقهار عابد، جاوید لودین، شاه گل رضایی، ادریس زمان، عبدالقیوم سجادی، فرخنده زهرا نادری، فیض محمد زلاند، شينکی کروخیل و عرفان‌الله عرفان یاد شده است. این سیاسیون پیشین کشور از دولت امریکا خواستار آزادسازی ذخایر ارزی کشور شده اند.
این افراد یادشده باورمند است که ذخایر ارزی آزاد شده میتوانند مثمر برای اقتصاد کشور تمام شود. این نامه را سیاسیون پیشین کشور در حالی به ایالات متحده امریکا می‌فرستد که اخیرا حکومت سرپرست فرد را به نام احمد ضیا آغا مشهور به نور احمد آغا را به عنوان فرد درجه دوم بانک مرکزی مقرر کرده است .
براساس گزارشات وی به دلیل جمع‌آوری پول و ساخت بمب‌ها برای گروه خود در لیست سیاه امریکا، اروپا و سازمان ملل قرار دارد. از سوی دیگر در یک گزارش وال استریت ژورنال آمده است که مقام‌های امریکایی با نماینده‌گان بانک مرکزی در حالی رایزنی است تا تضمین بخواهد که این بانک مستقل از حکومت طالبان فعالیت کند.
این در حالی است که رییس جمهور امریکا فرمان را صادر کرد که مطابق به آن ۳،۵ میلیارد دالر از ذخایر ارزی کشور به قربانیان حمله یازدهم سپتمبر به طور غرامت داده شود که این دستور بایدن با موج از واکنش‌های داخلی و خارجی به همراه شد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*