خانه / افغانستان / سناتوران امریکایی خواستار اعمال تحريم‌های سفر به مقامات ط.البان شدند

سناتوران امریکایی خواستار اعمال تحريم‌های سفر به مقامات ط.البان شدند

با آن که قرار است حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان یکساله شود، شماری از سناتوران امریکایی در این راستای طی نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد، خواسته تا تحریم‌های سفر را برای اعضای مهم ط.البان وضع کنند.
در این نامه شماری از سناتوران امریکای از آنتونیو گوتریش خواسته که حکومت امارت اسلامی را در مورد نقض حقوق بشر در افغانستان پاسخ‌گو سازد.
کمیته روابط خارجی مجلس سنا امریکا در این باره تصریح کرده که شماری از سناتوران به شمول باب مینیندز، جیم ریچ رییس کمیتهٔ روابط خارجی، جین شاهین و سناتور جانی ایرنست از ملل متحد خواستار این اقدامات هدفمند علیه طالبان شده اند.
این سناتوران تاکید کرده اند، با آن که زنان و دختران در افغانستان به گونه‌ی آزاد گشت و گذار نمی‌توانند اما این گروه از معافیت سفر سوء استفاده نموده و برای ایجاد روابط دیپلوماتیک به روسیه و چین سفر می‌کنند.
با این حال این سناتوران از آنتونیو گوترش، دیبر کل سازمان ملل خواسته تا نگذارد کرسی رسمی دیپلوماتیک در سازمان ملل به دست طالبان قرار گیرد.
در این نامه شماری از سناتوران امریکایی از سازمان ملل خواسته تا با نفوذ شان در حد امکان به حکومت فعلی افغانستان فشار بیاورد تا حقوق زنان و دختران در افغانستان مدنظر گرفته شود و حفاظت گردد.
این سناتوران خطاب به یوناما گفته است که باید این سازمان اهمیت حقوق بشری زنان را ارتقا داده و برای توانمندسازی آنان زنان را به کار مقرر سازد. به گفته این سناتوران تا اطمینان حاصل گردد که زنان بخش ازمذاکرات و گفتمان سیاسی است.
این در حالی است که دست کم یازده ماه از عمر امارت اسلامی می‌گذرد اما بیش از ۳۳۰ روز می‌شود که دختران اجازه‌ی رفتن به مکتب را دریافت نکرده اند و زنان نمی‌توانند در ادارت دولتی امرار وظایف نمایند.
ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل در بخش حقوق بشری در افغانستان در زمان بازدید اش از افغانستان طی گزارش بیان کرد که وضعیت حقوق بشری در افغانستان نگران کننده است و زندگی زیر حاکمیت طالبان کار دشوار است. با این حال این گزارش از سوی حکومت سرپرست افغانستان رد شد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*