خانه / افغانستان / سمنگانی: جبری بودن نکتایی درست باشد، پس جبری بودن حجاب چرا نادرست است؟

سمنگانی: جبری بودن نکتایی درست باشد، پس جبری بودن حجاب چرا نادرست است؟

انعام الله سمنگانی در ادامه واکنش‌های گسترده‌ی ملی و بین‌المللی در مورد پوشش صورت مجریان زن گفته است که چرا مدعیان تنوع لباس و منتقدان حجاب زنان از پوشیدن نکتایی بر گویندگان مرد انتقاد نمی‌کند.
انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی امارت اسلامی دیروز سه‌شنبه (۳جوزا) در رشته توییتی بر دنبال واکنش های گسترده مبنی بر پوشش صورت مجریان زن می‌گوید، که تقریبا در تمامی تلویزیون‌های کشور پوشیدن نکتایی به بهانه‌ی یونیفورم برای کارمندان بخش خبر لازمی و جبری است. وی خطاب به منتقدان و مدعیان تنوع لباس گفته است که شما مخالفان جبری شدن حجاب استید اما چرا طی چندین سال در برابر جبری بودن نکتایی صدای بلند نکرده اید؟
معاون سخنگوی امارت اسلامی در ادامه افزوده است؛ که در مسله حجاب و نکتایی جبری بر کارمندان بخش خبر، دلیل قوی مخالفان حجاب جبری این است که به آزادی فردی احترام گذاشته شود.
سمنگانی در ادامه اضافه نموده، که اگر آزادی فردی معتبر باشد پس نکتایی چرا جبری باشد؟ به گفته وی اگر جبری بودن نکتایی درست باشد پس جبری بودن حجاب چرا نادرست است؟
با این حال معاون سخنگوی امارت اسلامی خاطر نشان کرد که حجاب یک امر شرعی و خداوندی است .
از سوی دیگر سمنگانی تاکید کرد که مدعیان حجاب چرا صدا بلند نمی‌کند یک کارمند بخش خبر می‌تواند از لباس محلی افغانی نیز استفاده کند؟ سمنگانی نوشت مگر فایده نکتایی چیست؟
این در حالی است که طی یک دستور وزارت امربالمعروف و نهی از منکر امارت اسلامی از تمامی مجریان زن خواسته هنگام اجرای برنامه صورت خود را بپوشانند که این فرمان با واکنش‌های گسترده‌ داخلی و بین‌المللی مواجه شده است. دیده‌بان حقوق بشر تاکید کرده برای افراد که مشکل شنوایی دارد فهمیدن اخبار مشکل ساز می‌شود.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*