خانه / فرهنگی و اجتماعی / سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ؛ شش میلیون دالر بخاطر حفاظت میراث‌های فرهنگی افغانستان اختصاص داده شده است
سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ؛ شش میلیون دالر بخاطر حفاظت میراث‌های فرهنگی افغانستان اختصاص داده شده است

سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ؛ شش میلیون دالر بخاطر حفاظت میراث‌های فرهنگی افغانستان اختصاص داده شده است

پنجشنبه 11 جدی 1399:

محمد طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز درنشستی، خاطرنشان کرد که اتحادیۀ بین‌المللی برای حفاظت از میراث‌های فرهنگی در ساحات جنگ شش میلیون دالر آمریکایی را برای افغانستان اختصاص داده است.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ از این اقدام اتحادیۀ بین‌المللی برای حفاظت از میراث‌های فرهنگی در ساحات جنگ قدردانی کرد.

 وی گفت که این کمک به چهار پروژه اختصاص داده شده است: حفاظت بالاحصارکابل و ایجاد پارک باستانشناسی در بالاحصار، مرمت و احیای مدرسۀ سلطان حسین بایقرا در هرات، حفاظت قلعه و دروازۀ بست باستان در هلمند و احیای چندین بنای تاریخی در مرادخانی کابل.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ همچنان در رابطه به این که اخیراً کمیتۀ میراث‌های فرهنگی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسیسکو)، «منار جام» را در فهرست میراث‌های فرهنگی جهان اسلام، ثبت کرده است، معلومات داد و خاطرنشان کرد که این دو رویداد فرهنگی از اثر حمایت و تلاش‌های رییس جمهوری کشور صورت گرفته است.

محمد طاهر زهیر از تلاش‌های پی‌گیر وزارت اطلاعات و فرهنگ در زمینۀ حفاظت و نگهداری میراث‌های فرهنگی و آبده‌های تاریخی کشور اطمینان داد و از تمام مردم کشور خواست که در حفاظت و حراست میراث‌های فرهنگی و داشته‌های تاریخی کشور و همچنان جلوگیری از قاچاق آثار تاریخی و حفریات غیرقانونی درساحات باستانی، همکاری کنند

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*