خانه / افغانستان / سازمان ملل: زمینه پرداخت معاش معلمان افغانستان را فراهم می‌کنیم

سازمان ملل: زمینه پرداخت معاش معلمان افغانستان را فراهم می‌کنیم

یونیسف یا صندوق حمایت اطفال ملل متحد در حال کار روی کارشیوۀ منظم برای پرداخت معاشات معلمان افغانستان است تا معاشات آنان را مستقیم به خودشان بپردازند.

به گزارش رویترز، یونیسف یا صندوق حمایت از اطفال ملل متحد روند ثبت نام معلمان مکاتب دختران و پسران در افغانستان را آغاز کرده و می خواهد که هرچه زودتر معاش‌های آنان را بپردازد.

جنیت فوگیلر، رییس بخش آموزش در دفتر یونیسف در افغانستان به خبرگزاری رویترز گفته است: «یونیسف سیستمی را ایجاد می‌کند که زمینۀ پرداخت مستقیم معاشات را به معلمان فراهم کند، بدون اینکه این سیستم با چالشی از سوی مقام‌های بالفعل در افغانستان مواجه شود.»

خانم فوگیلر گفت که یونیسف ثبت و راجستریشن معلمان تمام مکاتب دولتی افغانستان را آغاز خواهد کرد. او گفت: «بهترین روش برای حمایت از آموزش دختران در افغانستان، حمایت از مکاتب و معلمان آنان است. یونیسف از کمک‌کنندگان خارجی می‌خواهد که کودکان افغان را به حال خودشان رها نکنند.»

طالبان به تاریخ هفدهم سپتمبر مکاتب پسران را بازگشایی کردند، اما به دختران از صنف ششم به بالا اجازه حضور در مکاتب را ندادند و مکاتب لیسۀ دختران در اکثر بخش‌های افغانستان تا کنون مسدود است که واکنش‌های گستردۀ جهانی را در پی داشته است.

درباره سعید مسافر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*