خانه / افغانستان / رینا امیری: امنیت، ثبات اقتصادی و صلح در افغانستان بدون حمایت زنان ممکن نیست

رینا امیری: امنیت، ثبات اقتصادی و صلح در افغانستان بدون حمایت زنان ممکن نیست

رینا امیری، نماینده ویژه امریکا در امور زنان و حقوق بشر برای افغانستان دیروز سه‌شنبه (۴ اسد) در کنفرانس تاشکند تاکید کرد که امنیت، ثبات اقتصادی و صلح بدون حمایت از حقوق زنان، پایان دادن به سوء استفاده رفتار علیه تمامی جوامع قومی و مذهبی و تقویت یک روند سیاسی فراگیر حاصل نمی‌شود.
وی در رشته توییتی در خصوص نشست بین‌المللی تاشکند گفته است که در این نشست با ادعا این که سیاست‌های طالبان مبتنی بر فرهنگ افغانی است، مخالفت کرده و افزوده است که اکثری افغان‌ها آرزوی تحصیل، کار و فرصت‌های برای آینده بهتر پسران و دختران خود در افغانستان دارند.
وی در ادامه تصریح کرد که در این نشست با دیدن همبستگی بین‌المللی در حمایت از حق دختران برای تحصیل و حمایت قوی از حق زنان برای ادامه‌ی کار به منظور کمک به اقتصاد در افغانستان، امید وار کننده است.
از سوی دیگر وی تاکید کرد که در این نشست بیشتر اشتراک کنندگان خواستار یک روند سیاسی فراگیر بودند، به گفته وی هیچ یکی از اشتراک کنندگان حمایت خود را از به رسمیت شناختن طالبان ابراز نکرده اند.
از سوی دیگر توماس ویست، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان در حاشیه این نشست با اشاره به بازگشایی مکاتب دختران گفت، که همه اشتراک کنندگان این نشست از طالبان خواسته است تا به تمامی دختران در افغانستان اجازه دهند تا به مکتب بروند. به گفته وی باید به این ممنوعیت پایان داده شود.
وی افزود، در این نشست همه نگران وضعیت اقتصادی و بشری در افغانستان بود. به گفته وی امریکا یکی از کشورهای اصلی کمک کننده جهان به افغانستان است. او تاکید کرد که ایالات متحده با متحدین و موسسات مالی بین‌المللی برای حمایت از مردم افغانستان همچنان ادامه می‌دهد.
وی همکاری در بخش اقتصاد افغانستان را به نفع منطقه و جهان خواند.

این در حالی است که نشست بین المللی تاشکند به میزبانی ازبکستان دیروز آغاز شد و هیات افغانستان به رهبری امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه افغانستان در این نشست حضور یافت.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*