خانه / افغانستان / دیدبان حقوق بشر از اتحادیۀ اروپا خواستار رسیده‌گی به بحران پناه‌جویان افغان شد

دیدبان حقوق بشر از اتحادیۀ اروپا خواستار رسیده‌گی به بحران پناه‌جویان افغان شد

دیدبان حقوق بشر در نامه‌یی به اتحادیۀ اروپا خواستار رسیده‌گی به بحران پناه‌جویان افغان شده است.

این نامه توسط هیو ویلیامسون، مدیر بخش اروپا و آسیای مرکزی دیدبان حقوق بشر به اعضای شورای عدالت و امور داخلی اتحادیۀ اروپا نوشته شده است.

بر اساس این نامۀ در نشست مقام‌های ارشد اروپایی که قرار است روز پنج‌شنبۀ هفتۀ جاری با تمرکز بر ارایۀ حمایت به افغان‌های در معرض خطر برگزار شود، برنامۀ جامع برای مهاجران افغان در کشورهای همسایه، ارایه شود.

در نامه تاکید شده است: «اسکان مجدد باید براساس ارزیابی حفاظتی و معیارهای کمیساریای عالی پناهنده‌گان سازمان ملل متحد، با تمرکز بر آسیب‌ پذیرترین پناهنده‌گان و اطمینان از یک‌ پارچه‌ ماندن خانواده، ادامه یابد».

بربنیاد این نامه، کمیساریای عالی پناهنده‌گان سازمان ملل در ماه جولای توصیه کرده بود که کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا دست‌کم ۳۶ هزار پناهنده را در سال ۲۰۲۲ میلادی بپذیرند.

سازمان دیدبان حقوق بشر در این نامه همچنین خواستار توقف خروج اجباری پناه‌جویان افغان و خودداری از فرستادن آن‌ها به کشورهای سومی که حقوق‌شان در آنجا رعایت نمی‌شود، شده است.

این در حالی است که تا چند روز دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا قطع نامه‌ای را در مورد افغانستان تصویب کنند که بر بنیاد آن یک گزارشگر ویژه برای افغانستان تعیین خواهد شد.

.

درباره سعید مسافر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*