خانه / افغانستان / حامد کرزی از تشکیل جرگه ملی پشتون‌ها در خیبر استقبال کرد

حامد کرزی از تشکیل جرگه ملی پشتون‌ها در خیبر استقبال کرد

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان، از تشکیل موفقانه جرگه ملی پشتون‌ها در خیبر استقبال کرده و آن را گامی نیک و مؤثر برای حل مشکلات منطقه دانسته است.

آقای کرزی امروز (دوشنبه، ۲۳ میزان) در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: «حمایت قاطع خود را از تصمیم جرگه ملی پشتون‌ها در خیبرپختونخوا و به خصوص حمایت‌شان از آموزش دختران در افغانستان، اعلام می‌کنم.»

وی این جرگه را یک سنت ارزشمند تاریخی و راهی مؤثر برای حل مشکلات عنوان کرده است. کرزی تأکید کرده: «در خیبر، جرگه با حمایت گسترده زنان و تأکید بر اهمیت تعلیم و تربیه نشان می‌دهد که مردم محل خواهان صلح و زندگی تمدنی هستند.»

رییس جمهور پیشین از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر منظور پشتین و رهبران و مردم منطقه برای گرفتن حق مردم و تشکیل این مجلس نیز تشکر کرده است.

جرگه عدالت قومی پشتون‌ها که توسط جنبش تحفظ پشتون‌ها (PTM) برگزار شد، به عنوان یکی از بزرگترین تجمعات اخیر در خیبرپختونخوا پاکستان شناخته می‌شود. این رویداد با حضور هزاران نفر از پشتون‌ها و فعالان حقوق بشر برگزار گردید و به بررسی مشکلات و چالش‌های امنیتی، حقوقی و اجتماعی پشتون‌ها پرداخت.

در این جرگه، شام یک‌شنبه، ۲۲ میزان، قطعنامه‌ای صادر شد که خواستار خروج تمامی گروه‌های مسلح، تحریک طالبان پاکستان و ارتش پاکستان از مناطق پشتون‌نشین شد.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*