خانه / منطقه و جهان / جنگ حماس و اسرائیل؛ تلفات غیرنظامیان در غزه از مرز ۱۵ هزار نفر گذشت

جنگ حماس و اسرائیل؛ تلفات غیرنظامیان در غزه از مرز ۱۵ هزار نفر گذشت

به دنبال از سرگیری بمباران غزه از سوی ارتش اسرائیل، وزارت صحت فلسطین اعلام کرده که از ۷ اکتوبر به اینسو، در پی حملات اسرائیل به غزه، بیش از ۱۵ هزار نفر جان باخته و ۴۱ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش وزارت صحت فلسطین، از آغاز حملات ارتش اسرائیل تا کنون ۱۵ هزار و پنجصد نفر غیرنظامی کشته شده که از این میان، ۷۰ فیصد از کشته شدگان، شامل زنان و کودکان می‌باشد.

این در حالی است که حماس و اسرائیل با میانجگری قطر، مصر و امریکا یک وقفه بشردوستانه که بیش تر از یک هفته ادامه داشت را سپری کردند که طی آن ده‌ها گروگان اسرائیلی در بدل رهایی صدها زندانی فلسطینی آزاد شدند.

پس از پایان آتش بس موقت در غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که ارتش این کشور برای بازگرداندن تمام گروگان ها و بدست آوردن دیگر اهداف خود جنگ علیه حماس را با تمام قوت دوباره از سرمی‌گیرد.

شایان ذکر است که ارتش اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته ده‌ها منطقه در نوار غزه را هدف حمله قرار داده و در این حملات شمار زیادی کشته و زخمی شده‌اند.

با این حال، ارتش اسرائیل روز یکشنبه، ۳ دسامبر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از غیرنظامیان فلسطینی در محلات المحطه، ابکتیبه، حامد، السطر، بنی سهیل و مان در شهر خان یونس در جنوب غزه خواست تا خانه‌های خود را ترک کنند.

سخنگوی ارتش اسرائیل در این پیام خود به زبان عربی، مدعی شد که مناطق مذکور برای غیرنظامیان «ناامن» است.

از سرگیری حملات و محاصره غزه توسط ارتش اسرائیل واکنش های زیادی را همراه داشته است که در تازه ترین مورد، ایالات متحده که یکی از متحدان نزدیک اسرائیل به شمار می‌رود از این کشور خواسته است تا برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در جنگ تلاش کند و از بیجاکردن باشندگان فلسطین هم بپرهیزد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*