خانه / افغانستان / تلاش مالیزیا بهر سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف در افغانستان

تلاش مالیزیا بهر سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف در افغانستان

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا عصر دیروز با داتو محمد اعظم عبدالرحمن، مشاور خاص وزارت خارجه مالیزیا و هیأت همراه شان دیدار نمود.
ارگ دیروز دوشنبه (۲۷سرطان) با نشر خبرنامه افزوده است که وزارت خارجه مالیزیا در دیدارش با معاون اداری ریاست الوزرا از تداوم همکاری‌های مالیزیا با افغانستان در عرصه کمک‌های بشردوستانه و ارتقای ظرفیت اطمینان داد.
خبرنامه می‌افزاید که داتو محمد تصریح کرد که در حال حاضر نشست میان تاجران و متشبثین دو کشور به منظور گسترش روابط تجارتی و اقتصادی ادامه دارد.
در خبرنامه آمده است که داتو محمد در ادامه گفته مالیزیا می‌خواهد روابط خود را با افغانستان در عرصه‌های مختلف به ویژه ظرفیت سازی گسترش دهد.
به گفته وی مالیزیا در گذشته بیش از دو هزار استادان و متخصیصین افغان را آموزش های مسلکی داده و بخاطر ترقی بیشتر افغانستان این روند باید ادامه یابد.
با این حال خبرنامه خاطر نشان کرد که مشاور خاص وزارت خارجه مالیزیا بیان نمود که برای کمک رسانی به مردم افغانستان دفتر کمک بشری مالیزیا را در کابل ایجاد کرده است.
وی اشاره به امنیت گفته اکنون که امنیت در سرتاسر افغانستان تامین است ما تاجران و سرمایه‌گذاران مالیزیایی را بهر سرمایه گذاری در افغانستان تشویق خواهید کرد.
از سوی دیگر معاون اداری ریاست الوزرا در ادامه‌ی سخنان داتو علاوه کرد که افغانستان می‌خواهد با کشور مالیزیا روابط حسنه داشته باشد. به گفته وی تا از تجارب و مشورت های آنان به ویژه در زمینه برگشتاندن معتادین به زندگی عادی، تعلیم و تربیه، تحصیلات عالی، تکنالوژی، ساینس و سرمایه‌گذاری در زیر بناهای، استقاده کنند.
در این دیدار حنفی با تاکید این که ملت افغانستان و مالیزیا مسلمان و با هم برادر است خواهان گسترش روابط با مالیزیا شده است.
وی در اخیر تاکید کرد که طی این یازده ما در کشور نسبت به گذشته ها تغییرات زیادی به وجود آمده است به گفته وی با فرمان رهبر امارت اسلامی قاچاق ، کشت و پروسس مواد مخدر در کشور منع شده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*