خانه / افغانستان / تدوام پشتیبانی مالی سازمان صحی جهان از نظام صحی افغانستان

تدوام پشتیبانی مالی سازمان صحی جهان از نظام صحی افغانستان

با آنکه نظام صحی افغانستان در تهدید فروپاشی قرار دارد، سازمان صحی جهان امروز چهارشنبه ( هفتم میزان) در برگه‌ی تویترش نگاشته است که با تمویل کنندگان افغانستان در بخش صحت همکاری می‌کند تا از افزایش مرگ و میر پیش‌گیری شود.

پیش از این، تدروس ادهانوم گیبریسوس، رییس سازمان جهانی صحت در سفر اخیرش به کابل گفته بود که با قطع کمک‌های بین‌المللی به افغانستان، حدود بیش از ۲۰۰۰ تاسیسات صحی در افغانستان در معرض مسدود شدن قرار دارند.

آقای ادهانوم افزود که در حال حاضر افغانستان با کمبود دوا، تجهیزات طبی و کارکنان مسلکی طبی مواجه است که این وضعیت منجر به جان باختن بیشتر بیماران در این کشور خواهد شد.

در این حال، معاون نمایندۀ ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان و مسوول سازمان صحی جهان در افغانستان با سرپرست وزارت صحت عامۀ طالبان دیدار کرده و بر تداوم کمک‌‌ها در این زمنیه تاکید کرده‌اند.

وزارت صحت عامۀ افغانستان گفته است که در این دیدار، رامز الاکبروف، معاون نماینده ویژه سازمان ملل متحد بر همکاری‌های مشترک نهادهای بین‌المللی با این وزارت تاکید کرده و گفته است: “ما ضروریات سکتور صحی افغانستان را در سطح بین‌المللی مطرح خواهیم کرد.”

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*