خانه / اقتصادی / تاکید وزیر صنعت و تجارت به افزایش صادرات قالین
افغانستان،قالین،صادرات
تاکید وزیر صنعت و تجارت به افزایش صادرات قالین

تاکید وزیر صنعت و تجارت به افزایش صادرات قالین

چهارشنبه، ۳۰ جدی، ۱۳۹۹:

نثاراحمد غوریانی وزیر صنعت و تجارت در دیداری با هیأت رهبری اتحادیه‌ی مولدین و صادرکنندگان قالین تأکید کرد که با برنامه‌های جدیدی که این وزارت به منظور گسترش حجم صادرات قالین دارد؛ در سال آینده سطح صادرات قالین نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشم‌گیر خواهد یافت.

آقای غوریانی افزود که براساس پیشنهاد این وزارت و منظوری ریاست جمهوری در سال آینده‌ی خورشیدی ۶ درصد سبسایدی برای صادرات قالین در نظر گرفته شد که تأثیری فوق‌العاده‌ای در صادرات قالین خواهد داشت.

وزیر صنعت و تجارت با اشاره به صادرات قالین گفت که بازارعمده‌‌ای قالین جهان در کشور آلمان بوده و وزارت صنعت و تجارت پیشنهاد اتشه تجارتی خویش را به ریاست جمهوری فرستاده که این پیشنهاد نیز، تأثیر چشم‌گیری روی صادرات قالین کشور دارد.

آقای غوریانی همچنین افزود که سرنوشت شهرک‌های رهایشی – صنعتی قالین در هماهنگی وزارت صنعت و تجارت و وزارت شهرسازی و اراضی معلوم شده و کارهای عملی آن نیز شروع می‌شود.

در این دیداری علی صابری رئیس پروژه‌ای شهرک‌های رهایشی – صنعتی قالین گفت که با توجه به تلاش‌های هیئت‌ رهبری وزارت‌ صنعت و تجارت و وزارت شهرسازی و اراضی آغاز کار عملی این شهرک‌ها به زودی آغاز می‌شود.

در همین حال اتحادیه‌ی مولدین و صادرکنندگان قالین نیز تأکید نمود که با در نظرداشت ۶ درصد سب سایدی برای صادرات قالین و آغاز کار عملی شهرک‌های رهایشی – صنعتی قالین؛ تولید و صادرات قالین در کشور افزایش خواهد یافت.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*