خانه / افغانستان / برگزاری کنگره جمعیت اسلامی تا دو روز دیگر
رویداد نیوز

برگزاری کنگره جمعیت اسلامی تا دو روز دیگر

منابع نزدیک به عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی به خبرگزاری رویداد میگویند که قرار است کنگره این حزب تا دو روز دیگر برگزار گردد.

این منبع می‌افزاید که عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی در حالیکه محمد یونس قانونی از اعضای رهبری این حزب نیز حضور داشت با صلاح الدین ربانی رییس حزب جمعیت اسلامی افغانستان در حضور احمد ضیا مسعود معاون حزب جمعیت اسلامی، شام‌گاه یک‌شنبه دیدار داشته اند.

او میگوید در این دیدار دو طرف تاکید کرده اند که برگزاری کنگره جمعیت اسلامی یک ضرورت مهم بوده و باید در نشست ترکیه دیدگاه واحد سیاسی از این حزب بیرون داده شود.

منبع افزود: پس از دیدار های رهبران جمعیت اسلامی نمایندگان دو طرف تا شام دیروز هم دیدار های داشته اند که دیده میشود به توافقی دست نیافته اند.

اما منابع نزدیک به صلاح الدین ربانی رییس حزب جمعیت اسلامی میگویند که این حرکت یک کودتای‌ درون حزبی بوده و هیچ‌گونه تفاهم و دیدگاهی از آنها در این کنگره وجود ندارد.

این منبع به خبرگزاری رویداد میگوید که آنها برای برگزاری این کنگره به زود‌ترین فرصت آماده اند اما عملکرد کنونی شماری از اعضای جمعیت را به رهبری عطا محمد نور خلاف اصول بنیادین این حزب میدانند.

این منبع می‌افزاید که شماری از برگزار کننده‌گان این کنگره عضویت هیئت رهبری جمعیت اسلامی را نداشته و این تنها صلاحیت رهبری جمعیت اسلامی است که کنگره را برگزار کنند.

جمعیت اسلامی افغانستان هم اکنون دو شاخه جدا گانه  به نظر می‌رسد که مدت‌هاست با رفت و برگشت نمایندگان خود نتوانسته اند به یک تفاهم جمعی برسند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*