خانه / منطقه و جهان / بایدن رسمآ نامزدی خود را برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا اعلام کرد

بایدن رسمآ نامزدی خود را برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا اعلام کرد

جو بایدن رئیس جمهور امریکا رسمآ اعلام کرد که قصد دارد برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ رقابت کند.

رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه رسما اعلام کرد که به دنبال یک دوره دوم ریاست جمهوری خواهد بود، با این استدلال که دموکراسی آمریکایی همچنان با تهدیدی عمیق از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مواجه است.

بایدن در ویدئویی که صبح سه شنبه در اینترنت منتشر شد، نامزدی خود را برای دومین دوره چهار ساله اعلام کرد و از رای دهندگان خواست که به او اجازه دهند “این کار را تمام کند”.

بایدن می گوید: «هر نسلی از آمریکایی‌ها با لحظه ای روبرو شده‌اند که مجبور بوده‌اند از دموکراسی دفاع کنند. برای آزادی های شخصی خود بایستید. برای حق رای و حقوق مدنی ما بایستید. و این لحظه ماست. به همین دلیل است که من برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده نامزد می شوم. به ما بپیوند. بیایید کار را تمام کنیم.»

بربنیاد نظرسنجی‌ها اکثر دموکرات‌ها آماده حمایت از بایدن هستند و اکثر جمهوری‌خواهان آماده حمایت از سلف و رقیب سیاسی اصلی او، دونالد ترامپ هستند، در صورتی که هر دو توسط احزاب خود به عنوان نامزدهای ریاست جمهوری معرفی شوند. در عین حال، بر اساس نظرسنجی‌ها، اکثر امریکایی‌ها نمی‌خواهند رئیس فعلی دولت یا ترامپ را در کاخ سفید ببینند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری امریکا برای نوامبر 2024 برنامه ریزی شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در نوامبر 2022 از آغاز مبارزه برای بالاترین پست دولتی در کشور خبر داد.

گفتنی است که جو بایدن در حال حاضر مسن ترین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا است و اگر دوباره پیروز شود، در پایان دوره دوم ریاست جمهوری ۸۶ ساله خواهد شد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*