خانه / افغانستان / بازگشایی مجدد سفارت های خارجی به خواست طالبان در کابل

بازگشایی مجدد سفارت های خارجی به خواست طالبان در کابل

طالبان از کشور های دنیا و منطقه می‌خواهند که سفارت خانه های شان را در کابل دوباره بازگشایی کنند.

عبدالغنی برادر، معاون نخست وزیر طالبان و برخی مقام های امارت اسلامی روز گذشته جمعه ( نهم میزان) با سفیران کشور های روسیه، چین، پاکستان و کشور های دیگر در وزارت خارجه باهم دیدار کردند.

ملا عبدالغنی برادر، معاون نخست وزیر طالبان در نخستین دیدارش با سفیران شماری از کشور ها گفته است که امارت اسلامی پالیسی آسیب رسانیدن به کشورهای جهان را نداشته و می‌خواهد که با تمامی کشورها رابطه خوب داشته باشد.

ملا برادر در سخنرانی‌اش از امنیت اتباع خارجی در افغانستان اطمینان داده و از کشور های جهان خواست تا برای برقرار ساختن روابط خوب، کشور های دنیا و منطقه باید سفارت خانه های شان را در کابل دوباره باز کنند.

برادر طی این نشست از کشورهای جهان خواست تا مخالفت‌های شان را با امارات اسلامی از راه گفت‌وگو مطرح نمایند.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، در تویتی به نقل از برادر چنین نوشته است: «امارت اسلامی افغانستان می‌خواهد که با کشورهای جهان روابط حسنه داشته باشد. اگر کسی با ما مشکلی دارد، ما حاضریم از راه مفاهمه مشکلات را حل کنیم. حکومت ما به هیچ کسی اراده و پالیسی ضرر رساندن را ندارد. افغانستان آینده، خانه امن خواهد بود.»

همزمان با روی کار آمدن حکومت تازه در افغانستان، تاکنون فعالیت‌های ۴۶ سفارت خانه های کشور های گونه‌گون و نیز هفتاد و یک سفارت خانه در کابل متوقف شده‌اند.

درباره سعید مسافر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*