خانه / منطقه و جهان / انفجار در پایتخت سومالیا 28 کشته و زخمی برجای گذاشت

انفجار در پایتخت سومالیا 28 کشته و زخمی برجای گذاشت

در نتیجۀ انفجار و تیر اندازی که بامداد امروز، پنجشنبه، ۲۵ نوامبر در موگادیشو سومالیا اتفاق افتاد حداقل پنج نفر کشته و ۲۳ نفر زخمی شده‌اند.

رویترز به نقل از مقامات و گواهان رویداد گزارش می‌دهد که در پی این انفجار دود غلیظی منطقه را پوشاند و همزمان صدای تیر اندازی نیز تا ساعاتی به گوش می‌رسید.

عبدالقادر عبدالرحمن مدیر مرکز فوریت های طبی موگادیشو تایید کرده و گفته که تا اکنون پنج نفر کشته و ۲۳ نفر دیگر زخمی شده اند.

در همین حال، عبدالعزیز ابو مصعب،  سخنگوی عملیات نظامی جنبش «الشباب» در گفتگو با رویترز گفت که این گروه مسئولیت این حمله که کاروان سازمان ملل را هدف قرار داد برعهده گرفته است. 

این انفجار در نزدیکی میدان «کیه ۴» در مرکز «موگادیشو» اتفاق افتاد و شدت آن به حدی قوی بود که دیوارهای دو مکتب فروریخت و بر اثر آن چند موتر واژگون شدند. 

«محمد حسین» یکی از نرس های شفاخانه عثمان گفت: ما از شدت انفجار لرزیدیم . 

وی افزود: دیوارهای شفاخانه و مکتبی که در مقابل آن قرار دارد فروریخته است و نمی‌دانم چند نفر جان خود را از دست داده اند. 

به نوشته رویترز، گروه «الشباب» سال‌ها است که با دولت مرکزی سومالیا می‌جنگد تا حکومتی را که بر اساس تفسیر خود از قوانین اسلامی دارد در این کشور ایجاد کند.

این گروه به عنوان بخشی از جنگ خود علیه ارتش سومالیا و نیروی “امیسوم ” وابسته به اتحادیه افریقا که به دفاع از دولت مرکزی کمک می‌کند، هر از چند گاهی در سومالیا و سایر نقاط این کشور بم گذاری و حملات مسلحانه انجام می‌دهد.

درباره سعید مسافر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*